dc.contributor.author | Akcan, Esra | |
dc.date.accessioned | 2019-07-19T07:50:59Z | |
dc.date.available | 2019-07-19T07:50:59Z | |
dc.date.issued | 2018-12-10 | en_US |
dc.date.submitted | 2018-12-10 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/1357 | |
dc.description | Danışman: Kemal Er. | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ergenlik dönemindeki lise öğrencilerinin demografik değişkenleri göz önüne alınarak, lise öğrencilerinde benlik saygısı ile yaşam doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Geçmişten bugüne kadar yapılan çalışmaların birçoğunda bireyleri olumsuz yönde etkileyen kavramlar, hatta mutsuz eden değişkenler açıklanmış olsa da onların mutluluğunun sebeplerini açıklayan araştırmaların sayısı çok azdır. Bu anlamda bu araştırma, benlik saygısının olumlu yönde gelişmesini ve yaşam doyumunu ne sağlar sorusunu cevaplaması bakımından oldukça önemlidir. Hatta cevabın bilinmesi, eğitimcilere, psikolojik danışman ve rehberlik uzmanlarına, anne ve babalara olumlu benlik saygısına ve yüksek düzeyde yaşam doyumuna sahip gençler yetiştirmelerine yardımcı olacağından oldukça önemlidir. Ayrıca literatüre bakıldığında Afyonkarahisar il merkezinde ve ilçe merkezlerindeki lise öğrencilerinin benlik saygısı ve yaşam doyumu arasındaki ilişki üzerine yapılan bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu nedenle araştırmanın alanda bir boşluğu dolduracağı umulmaktadır ve bu konuda yapılacak olan yeni çalışmalara önemli ipuçları vereceği düşünülmektedir. Araştırma niceliksel araştırma yöntemlerine uygun olarak yapılmıştır. 2017- 2018 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar il ve 16 ilçe merkezinde lise düzeyindeki ergenlerden, tezin yöntem kısmında açıklanan örneklemi içermektedir. Anket formunda Benlik Saygısı Ölçeği, Çok Boyutlu Yaşam Doyumu Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu yer almıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 21.00 kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, lise öğrencilerininyaşam doyumu puanlarının benlik saygısını anlamlı düzeyde yordamadığı, benlik saygısı puanlarında cinsiyet türü ve doğum sırasına göre pozitif yönde anlamlı bir farklılaşma olduğu bulunmuştur; yaşa, kardeş sayısına, anne/baba çalışma durumuna, anne/baba öğrenim durumuna, ailenin ortalama aylık gelirine, okulun bulunduğu yere göre pozitif yönde anlamlı bir farklılaşmanın olmadığı bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to examine the relationship between selfesteem and life satisfaction in high school students, taking into account the demographic variables of adolescent high school students. In many of the studies carried out from the past to the present, concepts that affect individuals in the negative, or even unhappy variables, have been explained, but the number of explanations explaining the causes of their happiness is very small. In this sense, this research is very important in terms of self-esteem development in the positive direction and to answer the question of what gives life satisfaction. Even knowing the answer is very important because it will help educators,psychological counselors and guidance specialists to raise young people who have a high level of life satisfaction and respect for their parents and their parents. In addition, there was no research on the relationship between self-esteem and life satisfaction of high school students in Afyonkarahisar city center and district centers. For this reason, it is hoped that the research will fill a void in the field, and it is thought that it will give important clues to the new work to be done in this regard. The research was conducted in accordance with quantitative research methods. 2017-2018 school year in Afyonkarahisar province and 16 district center high school level of adolescents, the thesis included in the method described in the sample. In the questionnaire form, Self Respect Scale, Multidimensional Life Satisfaction Scale and Personal Information Form were included. SPSS 21.00 was used in the analysis of the research data. As a result of the research, it was found that the life satisfaction scores of the high school students did not significantly predict the self-esteem, there was a significant difference in the self-esteem scores in the positive direction according to the sex type and birth order; it was found that there was no meaningful difference in the positive direction according to age, sibling number, mother / father working status, mother / father education status, family average monthly income. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Benlik Saygısı | en_US |
dc.subject | Yaşam Doyumu | en_US |
dc.subject | Lise Öğrencileri | en_US |
dc.subject | Respect for Self | en_US |
dc.subject | Life Satisfaction | en_US |
dc.subject | High School Students | en_US |
dc.title | Lise Öğrencilerinde Benlik Saygısı ve Yaşam Doyumu İlişkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Relationship Between Self Esteem and Life Satisfaction in High School Students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |