Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİslamoğlu, Arife Nilay
dc.date.accessioned2019-07-18T14:27:01Z
dc.date.available2019-07-18T14:27:01Z
dc.date.issued2018-11-18en_US
dc.date.submitted2018-11-18
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1355
dc.descriptionDanışma: Onur Okan Demirci.en_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı ergenlerde anne çocuk arasındaki bağlanmanın, aralarındaki iletişime etkisinin anlamlı olup olmadığının incelenmesidir. Araştırmaya Tokat ilinde yaşamakta olan 350 lise öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın verileri Kerns Güvenli Bağlanma Ölçeği ve Ebeveyn ve Arkadaşlara Bağlanma Envanteri Kısa Formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinda Beğımsız Örneklem T-Testi, ANOVA ve Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin annelerine bağlanma düzeylerinin kalınan eve, ailenin ortalama gelir düzeyine, anne babanın medeni durumuna, cinsiyete, babanın eğitim düzeyine, annenin eğitim düzeyine göre farklılık göstermediği fakat sınıfa göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin anneleri ile aralarındaki güven düzeyinin annenin eğitim düzeyine, sınıfa göre farklılık göstermediği fakat kalınan eve, ailenin ortalama gelir düzeyine, babanın eğitim düzeyine, anne babanın medeni durumuna, cinsiyete göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin anneleri ile aralarındaki iletişim düzeyinin cinsiyete, ailenin ortalama gelir düzeyine, anne babanın medeni durumuna, babanın eğitim düzeyine, annenin eğitim düzeyine, sınıfa göre farklılık göstermediği fakat kalınan eve göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin anneleri ile aralarındaki yabancılaşma düzeyinin babanın eğitim düzeyine, sınıfa, annenin eğitim düzeyine, cinsiyete göre farklılık göstermediği fakat anne babanın medeni durumuna, kalınan eve, ailenin ortalama gelir düzeyine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Araştırma sonucunda çocukların anneye bağlanma düzeyinin, anneleri ile aralarındaki iletişimi ve güveni arttırırken, yabancılaşmayı azalttığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to examine whether the connection between mother and child in adolescents is meaningful. 350 high school students living in the province of Tokat participated in the research. The data of the study were collected using the Kerns Secure Attachment Scale and the Parent and Friends Attachment Inventory Short Form. In the analysis of the data, the T-Test, ANOVA and Correlation Analysis were used. As a result of the research, it was determined that the attachment levels of the students to the mothers did not differ according to the average household income, the average income level of the parents, the marital status of the parents, the education level of the parents, As a result of the research, it was determined that the level of trust between the students and their mothers did not differ according to the level of education of the mother and class, but the level of income, family income, parents' education level, marital status of the parents and gender. As a result of the research, it was determined that the level of communication between the students and their mothers did not differ according to gender, average income level of the family, marital status of the parents, education level of the father, education level of the mother, As a result of the research, it was determined that the level of alienation between the mothers and the mothers did not differ according to the education level of the father, class, education level of the mother, gender but the marital status of the parents, average income level of the family. As a result of the research, it was determined that the level of attachment of children to the mother decreases the alienation while increasing the communication and confidence between the mother and the mother.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBağlanmaen_US
dc.subjectYabancılaşmaen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectGüvenen_US
dc.subjectAttachmenten_US
dc.subjectAlienationen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectConfidenceen_US
dc.titleErgenlik Döneminde Bağlanma Kavramının Anne ve Çocuk Arasındaki İlişkiye Etkilerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Concept of the Involvement Between Relationship Mother and Child in Adolescence Investigation of the Affectsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess