Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCerrahoğlu, Hüseyin
dc.date.accessioned2019-07-18T08:09:42Z
dc.date.available2019-07-18T08:09:42Z
dc.date.issued2018-7-12en_US
dc.date.submitted2018-07-12
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1342
dc.descriptionDanışman: Özden Toprak.en_US
dc.description.abstractBilmek ve bilinmek ihtiyacı, insanın doğasında var olan hatta ölünceye kadar kişiyi bırakmayan bir olgudur. Bu olguyu günümüzde kolay ve ulaşılabilir kılan ise yaşadığımız çağın en önemli devrimi olan Web 2.0 gerçeğidir. İbn’ül Arabi Yaratıcı ile ilgili sorulara cevap ararken Allah’ın alemi yaratma sebebini “bilinme isteği” olarak ifade etmektedir. Web 2.0 gerçeği, insana tam da bunu sağlayan yeni medya ya da diğer bir tabirle sosyal medya ortamıdır. Günümüz teknolojik gelişmeleri, “akıllı” dediğimiz dijital araçlar, insanın daha fazla insanla irtibat kurma, kişinin tanınma ve bilinme isteğinin önünü açmıştır. Web 2.0, insanın bu isteğine karşılık bulduğu, klasik bilme ve öğrenme düzeyinden bilgi verme ve düşüncelerini paylaşma imkânına kavuşturmuştur. We are Social ve Hootsuite adlı araştırma şirketinin 2018 yılı sosyal medya istatistiklerine göre, sosyal medya kullanıcı sayısı 3.2 milyardır. Yani dünya genelinin %42’si sosyal medya kullanmaktadır. Mobil sosyal medya kullanıcı sayısı ise 2.9 milyara ulaşmış durumdadır. Türkiye’de ise nüfusun % 63’üne tekabül eden 51 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı bulunmaktadır. Her geçen gün kullanım oranı kişi/süre olarak artan ve hayatımızın vazgeçilmez parçası haline gelen yeni medya gerçeğini, siyasetin ve onun ürettiği kurumların, dolayısıyla yerel yönetimlerin göz ardı edeceğini düşünmek, bu gerçeklikle bağdaşmaz. Sosyal medyayı aynı zamanda bir bilinme, tanınma, bilgilendirme alanı olarak düşündüğümüzde, bu alanı en etkin kullanması gerekenlerin siyasetçiler, belediye başkanları ve yerel yönetimler olduğunu söylemek mümkündür. Sosyal medya ortamı, yerel yönetimler için vatandaşlarla tam bir "yönetişim alanı"dır. Günümüzde (yerel) yönetimlerin başarılı olabilmesi için ilk koşul, etkin bir iletişim yöntemini hayata geçirmektir. Sosyal medyanın çok yoğun olarak kullanılmaya başlanması, yerel yönetimlerin iletişim yöntemini sosyal medyadan yana değiştirmiştir. Bu çalışmada, avantaj ve dezavantajlarıyla değişen, farklılaşan, çeşitlenen yeni iletişim alanı olan sosyal medyanın kullanımı, Esenler Belediyesi örneğinden hareketle incelenmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe need of knowing and to be known is a phenomenon that exists in the nature of man and does not leave the person until death. The reality of Web 2.0 that is the most important revolution of the era we live in renders this phenomenon easy and accessible today. Ibn al-Arabi expresses the cause of Allah to create the universe as a "desire to be known" when seeking answers to questions about the Creator. The reality of Web 2.0 that is the new media or in other words, the social media environment which provides people exactly with the same. Today's technological developments, digital tools that we call "intelligent" have opened the way for people to contact with more people to be recognized and to be known. Web 2.0, which responds to this need made it possible for human being to give information and share their thoughts at the level of their classical knowing and learning. According to social network statistics of We are Social and Hootsuite in 2018, the number of social media users is 3.2 billion. Namely, 42% of the world is using social media. Mobile social media users have reached 2.9 billion. As to Turkey, corresponding to 63% of the population, there are 51 million active users of social media. It is incompatible with the reality that thinking that politics and its institutions, therefore the local governments will ignore the reality of the new media which the rate of use has been increasing as person / time every passing day and has become an indispensable part of our lives. When we think of social media as a field of publicity, recognition and information at the same time, it is possible to say that politicians, mayors and local administrations are the ones to use this area most efficiently. The social media environment is a complete "governance space" for the local government with its citizens. Today, the first condition for successful (local) governments is to realize an effective communication method. The intensive use of social media has changed the communication method of local governments for social media. In this study, the use of social media as a new communication field that is changing, differentiating and diversified with its advantages and disadvantages, has been examined with the example of Esenler Municipality.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectEsenler Belediyesien_US
dc.subjectYeni Medyaen_US
dc.subjectYerel Yönetimen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectEsenler Municipalityen_US
dc.subjectNew Mediaen_US
dc.subjectLocal Governmenten_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.titleYerel Yönetimlerde Sosyal Medya Kullanımı: Esenler Belediyesi Örneğien_US
dc.title.alternativeUse of Social Media in Local Governments: Administrations Example of Esenler Municipalityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess