Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaramemiş, Kader
dc.date.accessioned2019-07-17T13:59:43Z
dc.date.available2019-07-17T13:59:43Z
dc.date.issued2018-8-1en_US
dc.date.submitted2018-08-01
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1337
dc.descriptionDanışman: Erdem Bağcı.en_US
dc.description.abstractGünümüzde elektronik ticaret her anlamda kullanılmakla birlikte giyim sektörü üzerinde de gerek fiyat gerek zaman açısından büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Elektronik ticaret kavramlarının pazarlama, işletme, müşteri açısından değerlendirilmesi, sosyo-ekonomik yaşama etkileri ve de güvenilirliği gibi konulardaki rolü, elektronik ticaretin hazır giyim sektörüne uyumu, entegresi ve kullanılabilirliği çalışmanın konusunu oluşturmuştur. Hazır giyim sektöründe eticaret araştırmaları ve satış performansı ile satış arasındaki İlişki kapsamında yapılmıştır. Çalışmada, hazır giyim sektörü ürünlerinin ihracatında stok, pazarlama gibi işlemlerin hızlı ve düşük maliyetli elektronik ticaret pazarlama araçlarına dayandırılarak müşterilere ulaşımda ortaya çıkan sorunların tek bir kalemde güvenilir hale getirilmesi ile ilgili konulara değinilmiştir. Ayrıca çalışmada, siparişlerin kontrolü, nakit akışı, ödeme biçimlerinde meydana gelen sorunlara ilişkin gelişmelerin, on-line bağlantılı sistemlerle hızlı ve güvenilir bir şekilde takip edilebileceği konuları incelenmiştir. Sürekli denetim kolaylığı olan e-ticaret araştırmalarının, ticari yaşamda sağladığı kolaylıklar ve elektronik ticaretin sosyoekonomik yaşamda kullanılan terimsel kavramları açıklanmıştır. E-ticaret araştırmalarının farklılıkları ve kullanılabilirliklerini sadece müşteri - pazar-işletme üçgeninden ziyade, işletme-işletme arasındaki ticaretlerin elektronik ticaretle sağlanan katma değerine vurgu yapılması üzerine yapılan bir çalışma olduğu üzerinde durulmuştur. Elektronik ticaret sisteminin sadece ekonomik faaliyetlere katkı olarak görülmesinden ziyade, geniş perspektifte bu olguyu bir bütün olarak incelenmiş; ekonomiden-teknolojiye, teknolojiden-sağlığa, sağlıktan-eğitime, eğitimden sosyo-kültürel etkiye, sosyo-kültürel etkiden toplum sağlığına kadar geniş bir alanda toplumun taleplerine katkı sağlaması üzerinde durulmuştur. Elektronik ticaretin dinamik yapısı, piyasaya olan zincirleme faaliyetlerine katkısı, ekonominin sosyal ve günlük yaşama olan etkisi ile ilgili açıklamalara yer verilmiştir. E-ticaretin, hem sektörel bazlı etkisi göz önüne alındığında hem de dolaylı etkilerinin katkıları ele alınmış, ayrıca gelişen sorunsal, teknik ve araştırma alanındaki bu dinamik sistemin olumsuzluk oluşturan konulara da bu çalışmamızda değinilmeye çalışılmıştır. Dünya üzerindeki kuruluşların araştırmaları gelişim süreçleri dikkate alınarak alınan kararlar ve araştırmaları hakkında da hangi temel yapı oluşumunun devinimsel durumları incelenmiş olup diğer ülkelerin araştırma alanındaki örnekleri paylaşılmıştır. Yapılan bu çalışmanın anket araştırmaları sonucunda bulunan verilere uygulanan analizler sonucunda; satış performansının alt boyutu olan tutundurma ile satış arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Tutundurma faaliyetleri, büyük ölçüde harcama kaleminden oluşmaktadır. İşletmelerin uygulamış oldukları tutundurma faaliyetleri göz önünde bulundurulduğunda, bu faaliyetlerin işletmeler tarafından en çok tercih edilen ihracat performans unsuru olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractNowadays, electronic commerce is used in every sense and it gives great convenience both in terms of price and time on the clothing sector. The role of ecommerce in terms of marketing, business, customer evaluation, socio-economic life effects and credibility, electronic trade's adaptation to the garment sector, integration and usability. E-commerce researches in ready-to-wear sector and the relationship between sales performance and sales. In the study, the issues related to exporting of ready-to-wear products are based on fast and low-cost electronic commerce marketing tools such as stock and marketing, making problems in transportation to the customers reliable in a single item. In addition, in the study, the issues of control of orders, cash flow, developments related to the problems that arise in forms of payment can be followed quickly and reliably with on-line connected systems. It explains the ecommerce research that facilitates continual auditing, the convenience it provides in commercial life, and the terminological concepts used in socio-economic life of electronic commerce. It has been emphasized that the differences and usability of e-commerce researches are merely a study on the value added by electronic commerce of trade between business and business, rather than only the customer, market and business triangle. The fact that the electronic commerce system is not only seen as a contribution to the economic activities has been examined as a whole in a broad perspective; economics-technology, technology-health, health-education, education, socio-cultural influence, socio-cultural influence to community health. The dynamic nature of electronic commerce, its contribution to the chain-chaining activities to the market, and its impact on social and daily life have been explained. E-commerce has been dealt with both in terms of sectoral-based effects and the implications of indirect effects, and also in this study, which is a negative part of this dynamic system of developing problematic, technical and research areas. On the decisions and researches taking into consideration the research processes of the institutions on the world, the basic conditions of the formation of the basic structure are examined and the examples of the other countries are shared. As a result of the analysis applied to the results of the survey conducted on this study; it has been found that there is a positive relationship between sales, which is the sub-dimension of sales performance, and sales. Retention activities consist largely of expenditure items. Taking into account the undertaking activities undertaken by the enterprises, it is concluded that these activities are the most preferred export performance component by the enterprises.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectE-Ticareten_US
dc.subjectElektronik İmzaen_US
dc.subjectElektronik İşen_US
dc.subjectİşletmeden Tüketiciye E-Ticareten_US
dc.subjectTürkiye’de Elektronik Ticareten_US
dc.subjectE-Commerceen_US
dc.subjectElectronic Signatureen_US
dc.subjectElectronic Businessen_US
dc.subjectBusiness to Consumer E-Commerceen_US
dc.subjectE-Commerce in Turkeyen_US
dc.titleE Ticaret Uygulamaları Giyim Sektörü Üzerine Bir Uygulamaen_US
dc.title.alternativeA Study Forcommerce Facilities in Clothing Sectoren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess