Stratejik Finansal Yönetim Uygulamalarının Hizmet İşletmelerinin Finansal Performansına Etkilerinin Ölçülmesi: İstanbul İli Uygulaması
Özet
Araştırmamızın amacı, hizmet sektöründe faaliyet gösteren kamu ve özel işletmelerinin yönetim şekilleri ve yapılarını, finans piyasaların durumunu, işletmelerin bu piyasalara yaklaşımları ile uyguladıkları finansal planlarını incelmek, özellikle stratejik finans yöntemlerinin ve stratejik finansal yönetim uygulamalarının hizmet işletmelerinin finansal performansına etkilerinin ölçülmesidir. Küreselleşmenin çok yoğun bir şekilde yaşandığı ve rekabet şartlarının ağırlaştığı günümüzde işletmeler, faaliyetlerine devam edebilmek için almış oldukları finansal kararlarda artık daha dikkatli davranmaktadırlar. Alınan finansal kararlarda piyasa aktörlerinin almış oldukları pozisyonları işletme yöneticilerinin iyi okumaları ve bunun yanı sıra teknolojik gelişmeler eşliğinde modern finansal yönetim uygulamalarına geçmeli yani “stratejik “finans “araçlarını kullanmalıdır. İşletme yönetimi örgüt modelleri incelendiğin de bütün örgüt yapılarının “finansal “konulara ağırlık verdiklerini ve finansal kararların işletmelerin vizyon oluşturmalarında birinci derece de önemli olduğu görülmektedir. Özellikle hizmet işletmelerinde finansal performans uygulamaları daha çok kullanılmaktadır. Kamu ve özel sektöründe hizmet odaklı işletmeler son yıllarda çok gelişerek ekonomide önemli aktörler haline gelmiştir. Bu işletmelerin performans ölçümlerinde kullanılan araçlara bakıldığında ise ekonomik değer ve kâr olgusu öne çıkmaktadır. Stratejik finansal yönetim uygulamalarının, hizmet işletmelerinin finansal performansına etkileri ölçüldüğünde aralarında pozitif yönde bir etkileşim olduğu görülmüştür. Stratejik finansal yönetim uygulamaları, firmanın finansal risklere belirli oranda hazırlıklı olmasını sağlamakta, işletmede uzun vadeli planların belirlenmesine de katkı sağlamaktadır. Ayrıca İşletme kaynaklarının daha verimli kullanımı ve firma cirosunun ve kârlılığının artmasında da etkili bir yöntem olarak stratejik finansal yönetim uygulamaları kullanılmaktadır. The purpose of our research is to examine the management plans and structures of public and private companies operating in the service sector and the financial plans of the financial markets in which they operate with these market approaches and in particular to measure the effects of strategic financial methods and strategic financial management practices on the financial performance of service enterprises. Today, when globalization is very intense and competition conditions are worsening, businesses are now more cautious in financial decisions they have taken to continue their operations. In financial decisions, buyers should use the strategic financial means that market managers should be able to read the positions they receive well into the modern financial management practices in the context of technological developments as well as good readings of business managers. When you look at organizational models of business management, it is seen that all organizational structures are focused on "financial" issues, and that financial decisions are of primary importance in establishing the vision of businesses. Especially financial services applications in service enterprises are being used more frequently. Service-oriented enterprises in the public and private sectors have developed very much in recent years and become important actors in the economy. When we look at the tools used in the performance measures of these companies, economic value and profitability come to the forefront. Strategic financial management practices have been seen to interact positively with each other when the effects on the financial performance of service businesses are measured. Strategic financial management practices ensure that the firm is well prepared for financial risks and contribute to the determination of long-term plans in the business. Strategic financial management practices are also being used as an effective method for more efficient use of business resources and for increasing the profitability of the company.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/1325Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: