Çalışanların İş Tatminlerinin Performanslarına Etkisi: Atatürk Havalimanı Gümrüksüz Satış İşletmesi Örneği
Abstract
İşletmeler üretimini arttırmak veya hizmet kalitesini yükseltmek için çalışanlardan en iyi verimi almak isterler. Bu durum da ancak çalışanların performanslarının yüksek olmasına bağlıdır. Çalışanların performanslarını yükseltmek isteyen işletmelerin son yıllarda üzerinde durduğu kavramlardan biride iş tatminidir. İKY de yapılan çalışmalarda iş tatminini ölçmek için çeşitli anketler yapılmakta ve bu anket sonuçlarına göre İKY politikaları belirlenebilmektedir. Bu çalışmanın amacı, çalışanların iş tatminlerinin performanslarına ne düzeyde etki ettiğini araştırmaktır. Bu bağlamda hizmet sektöründe çalışanlara anket uygulanmış ve iş tatmin düzeyleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Businesses to increase production or to improve the quality of service of the staff if they want to take the best efficiency. This however depends on the performance of employees. Wanting to upgrade their enterprises employees ' performance in recent years has focused on one of the concepts is in job satisfaction. HRM also studies job satisfaction several surveys to measure and according to the results of this survey, HRM policies can be determined. The purpose of this study, employees ' job satisfaction, what level of performance is to investigate the impacts. In this context, applied to employees in the service sector survey and tried to determine the job satisfaction levels.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [572]