Disiplin Cezası Alan ve Almayan Lise Öğrencilerinin Saldırganlık Empati Becerisi ve Anne-Baba Tutumları Açısından Değerlendirilmesi
Abstract
Bu araştırma; disiplin cezası alan ve almayan lise öğrencilerinin saldırganlık, empati ve algılanan anne baba tutumları açısından değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında İstanbul'un Esenler ilçesinde bulunan Atışalanı Anadolu Lisesi'nde öğrenci olan 101 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonucunda, ceza alan ve almayan öğrencilerin algıladıkları başarı düzeyleri, saldırganlık alt ölçeklerinden aldıkları puanlar, ceza alan öğrencilerin saldırganlık puanları arttıkça algıladıkları koruyucu ve otoriter anne baba tutumları, ceza almamış öğrencilerin saldırganlık puanları arttıkça algıladıkları koruyucu tutum anlamlı yönde farklılaşmaktadır. This research has been brought about to evaluate the high school students, who took the disciplinary penalty or not, in terms of aggression, empathy and perceived parents attitudes. The research has been done among the 101 students from Atışalanı Anatolian High School in Esenler which is a district of İstanbul. As a result of the research, perceived success levels and scores taken from aggression subscales of the both students who took the disciplinary penalty and did not take, perceived protective and authoritative parent attitudes by the students took disciplinary penalty as increasing aggression scores, perceived protective attitude by the students did not take disciplinary penalty as increasing aggression scores differed on meaningful way.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
The following license files are associated with this item: