Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖztürk, Sevgi Ayşe
dc.contributor.authorÖzata, Fatma Zeynep
dc.contributor.authorErol, Fuat
dc.date.accessioned2019-04-30T08:00:14Z
dc.date.available2019-04-30T08:00:14Z
dc.date.issued2019-04-15
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11363/1134
dc.description.abstractGünümüzde küreselleşmenin de etkisiyle pek çok ülkede ve pek çok ürün grubunda tüketiciler yabancı menşeili ürün seçenekleriyle karşı karşıyadır. Bu durum tüketicilerin yabancı ürünlere yönelik satın alma istekleri, tüketici düşmanlığı ve ülke imajına yönelik pek çok araştırmaya yön vermektedir. Ancak literatürde halen bu yapıların birbirleriyle ilişkisine yönelik çelişkili sonuçlar olduğu görülmektedir. Bu çalışma tüketici düşmanlığının ülke imajı ve ürün değerlendirmesi üzerindeki etkilerini kolayda ve beğenmeli mallar açısından anlamayı amaçlamaktadır. Bu amaçla ortaya konan model lisans öğrencileri ile gerçekleştirilen bir anket çalışması ile test edilmiştir. Elde edilen bulgular ülke imajının insan boyutunun (GCA1) satın alma isteğine etkisi; tüketici düşmanlığı ve ülke imajının benzerlik boyutunun (GCA2) ise ürün değerlendirmesine etkisi noktalarında ürün grupları açısından farklılıklar olduğunu göstermektedir. Ayrıca çalışma kapsamında, önceki çalışmaları doğrular nitelikte bir takım sonuçlar da elde edilmiştir. Çalışmada, elde edilen bulgular teorik ve pratik anlamda tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Tüketici Düşmanlığı, Ülke İmajı, Ürün Değerlendirmesi, Satın Alma İsteği, Uluslararası Pazarlama.en_US
dc.description.abstractNowadays, consumers in many countries and almost all product groups are faced with foreign product options particularly with the influence of globalization. This situation leads to many researches on consumers' willingness to buy foreign products, consumer animosity and the country image. However, it is seen in the literature that these structures still have contradictory results in relation to each other. This study aims to understand the effects of consumer animosity on the country image and product evaluation in terms of convenience and shopping goods. The model presented for this purpose was tested by a questionnaire study with undergraduate students. As a result, the effect of the human dimension of the country image (GCA1) on willingness to buy and the effects of consumer animosity and similarity dimension of the country image (GCA2) on product evaluation were found to have differences in terms of product groups. In addition, some results confirming previous studies have been obtained in the scope of the study. The findings of the study were discussed in theoretical and practical sense. Keywords: Consumer Animosity, Country Image, Product Evaluation, Willingness to Buy, International Marketingen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.17336/igusbd.417316en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.titleTüketici Düşmanlığının Ülke İmajı, Ürün Değerlendirme ve Yabancı Ürün Satın Alma İsteğine Etkisi Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Research on the Effect of Consumer Animosity on the Country Image, Product Evaluation and Willingness to Buy Foreign Productsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentBölüm Yoken_US
dc.authorid0000-0002-0031-7708en_US
dc.authorid0000-0002-3338-0308en_US
dc.authorid0000-0002-0923-380Xen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage76en_US
dc.identifier.endpage101en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess