dc.contributor.author | Sezer, Uğur | |
dc.date.accessioned | 2018-12-05T11:27:00Z | |
dc.date.available | 2018-12-05T11:27:00Z | |
dc.date.issued | 2015-04-09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/111 | |
dc.description | Danışman: Hüseyin Nevzat Uyaroğlu | en_US |
dc.description.abstract | Türkiye'de girişimcilik eğitiminin çocuk yaşlarda verilebilmesinin altyapısı devlet imkanları kullanılarak sağlanmalıdır. Amerika ve Avrupa ülkelerine kıyasla Türkiye'nin müfredat programının girişimciliği yeterli düzeyde özendirmediği görülebilecektir. Girişimcilere yönetsel ve örgütsel destek sağlanması Türkiye profilinin dünya nezdinde itibarının artmasına katkı sağlayacağı unutulmamalıdır. Girişimci faaliyetlerin topluma mal edilebilmesi için gerekli paylaşım sistemlerinin oluşturulmasına maddi kaynak sağlanması ve devlet imkanlarının seferber edilmesi girişimciliğin etkinliğini arttırabilecektir. İhtiyaç odaklı hareket edildiğinde girişimcilerin liderliğinde harekete geçen öğrenci kulüpleri, sivil toplum kuruluşları, dernekler sosyal ihtiyaçların temininin sağlanmasında önemli bir fark oluşturabilecektir. Türkiye'de eğitimi girişimcilik faaliyetleri doğrultusunda yapılandırmak Türkiye'nin lider ülkelerle birlikte anılmasını kolaylaştırabilecektir. | en_US |
dc.description.abstract | The infrastructure of entrepreneurship education in Turkey be allocated in a child should be provided using state facilities. America and the entrepreneurship of Turkey's curriculum can be seen that compared to European countries encourage sufficient. To provide administrative and organizational support to entrepreneurs should be noted that contribute to increased credibility in the eyes of the world Turkey profile. To provide administrative and organizational support to entrepreneurs should be noted that contribute to increased credibility in the eyes of the world Turkey profile. Entrepreneurial activity of ensuring the creation of the necessary financial resources in order to be cost-sharing system and the mobilization of community facilities will be able to increase the efficiency of state enterprises. Focused on the needs of entrepreneurs led by student clubs motion when movement, civil society organizations, associations can be a significant difference in ensuring the provision of social needs. To configure in accordance with entrepreneurship education activities in Turkey will be able to facilitate cited with Turkey's leading countries. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES | en_US |
dc.subject | Research Subject Categories::INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS | en_US |
dc.subject | Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Education | en_US |
dc.title | Girişimcilik Programları Eğitimlerinin Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Etkilerinin Analizi | en_US |
dc.title.alternative | Entrepreneurship Program of Education Analysis of Effect sn Students' Entrepreneurship Tendencies | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |