dc.contributor.author | Yeşilkayalı, Emel | |
dc.contributor.author | Meydan, Selda | |
dc.date.accessioned | 2019-02-01T14:02:28Z | |
dc.date.available | 2019-02-01T14:02:28Z | |
dc.date.issued | 2017-09-19 | |
dc.identifier.issn | 2148-2489 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11363/1099 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ile dezavantajlı bölgede bulunan bir ortaokul özelinde okul sosyal hizmeti ihtiyacının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın arka planında, “okul sosyal hizmeti” sisteminin ülkemizde uygulanmasına yönelik bir model oluşturulması amacıyla tasarlanan bir pilot uygulama projesi bulunmaktadır. Araştırmanın çalışma evreni, İstanbul’da bir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından önerilen 1500 mevcutlu bir ortaokul; çalışma örneklemi ise, okul idarecileri tarafından en fazla sorun yaşandığı belirtilen 7. sınıf düzeyindeki 359 öğrencidir. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve proje sırasında öğrencilerin ev ziyaretlerinde uygulamış oldukları aile bilgi anketi ile toplanmıştır. Betimsel analiz yöntemi ile çözümlenen anket verileri, okul sosyal hizmetinin, ülkemizde özellikle dezavantajlı bölgelerden olmak üzere acilen başlatılması gerektiğini göstermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the need for school social services in a secondary school in disadvantaged areas. In the background of the work, there is a pilot project designed to create a model for the implementation of the "school social service" system in our country. The population of the study is located a secondary school of 1500 which is recommended by a National Education Directorate in a country of Istanbul; The study sample is 359 students in the 7th grade level, who are said to have the most problems by their school administrators. The data of the study were collected through a family information survey developed by the researchers and implemented during the visit by the students during the project. Survey data analyzed by descriptive analysis show that school social service should be initiated urgently in our country especially in disadvantaged regions. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi ; Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.16992/ASOS.12670 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES | en_US |
dc.title | Bir Ortaokul Özelinde Okul Sosyal Hizmeti İhtiyacının Belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Determining the Need For School Social Services For Secondary School | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | The Journal of Academic Social Science | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 53 | en_US |
dc.identifier.startpage | 206 | en_US |
dc.identifier.endpage | 221 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Kategori Yok | en_US |