Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkalın, Atilla
dc.contributor.authorBeteş, Fulya
dc.date.accessioned2019-01-29T10:31:53Z
dc.date.available2019-01-29T10:31:53Z
dc.date.issued2017-10-27
dc.identifier.issn2587-1684
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11363/1043
dc.description.abstractBu çalışmada bir edebiyat ürünü olan Franz Kafka’nın Ceza Kolonisi eseri ile Marcel Duchamp’ın hazır yapıt olarak tanımlanan Büyük Cam adlı eserinin simgesel yakınlıkları analiz edilmiştir. Franz Kafka’nın Ceza Kolonisi öyküsündeki Koloni Zabiti ile M. Duchamp’ın Büyük Cam adlı eserinde temsil edilen Bekarlar’ın özellikle statükonun yeniden üretiminde ısrar eden temsiller olarak tasvir edilmesinden ötürü, bedeni ve arzuyu kontrol eden düzeneklerin iki önemli metaforu olduğu öne sürülmektedir. Öncelikle Ceza Kolonisi’ ndeki Koloni Zabiti’nin hikaye içerisindeki rolüne odaklanıldığında, çoktan ölmüş olan Eski Zabit’in kurallarına karşı olan obsesyonunun Deleuze ve Guattari’nin soyut-makineler kavramını karşıladığı görülmektedir. Yani bir çeşit “başka türlü olması mümkünken o şekilde olan” bir oluşa dikkat çekerek hikayedeki mahkumları etiketleme makinesinin çözümlemesine ve düzenek (dispozitif) kavramına gönderme yapılmıştır. İkinci olarak, Duchamp’ın Büyük Cam yapıtı, bir çeşit arzulama makinesi olarak yorumlanmaktadır. Bu yapıtta Bekarlar’ın arzu-nesnesi olarak tasvir edilen “kakao” simgesiyle birlikte aslında yaşamsal energeia’sını (enerjisini) yine bir soyut-makinenin çalışmasına ve işlemesine adadıklarını, bunu yaparken de bir çeşit karşılıksız aşk temasını ön plana çıkardıkları gözlemlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medeniyet Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectResearch Subject Categories::TECHNOLOGYen_US
dc.titleSoyut-Makineler ve Energeia Kavramları Üzerinden Kafka’nın Ceza Kolonisi ve Duchamp’ın Büyük Cam Yapıtlarının Analizien_US
dc.title.alternativeAn analysis of Kafka’s Penal Colony and Duchamp’s The Large Glass Through the Concepts of AbstractMachines and Energeiaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofMedeniyet Sanaten_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage29en_US
dc.identifier.endpage44en_US
dc.relation.publicationcategoryKategori Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess