Yazar "Ciritci, İlke" için listeleme
-
Dolgu Zemin Etkinlik Alanlarının Tasarımı Üzerine Eleştirel Bir Değerlendirme: New York-HDPK Little Island ve İstanbul-Yenikapı
Ciritci, İlke (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2022)Çalışmanın Amacı: Kentin kıyı alanlarının hızla değişmesi ve yeniden üretilmesinin en önemli nedeni kıyı alanlarının yoğun kullanımıdır. Kentte yaşayanların kıyı alanlarının kullanımı doğrultusunda artan talebi kıyılara ... -
Merdivenli Sokaklar İçin Çoklu Afet Risk Değerlendirme ve Erişilebilirlik: İstanbul Örneği
Yücel, Gül; Ciritci, İlke (YILDIZ TECHNICAL UNIV, FAC ARCHITECTURE, Merkez Yerlesim, Besiktas, istanbul 34349, TURKEY, 2020)Çalışmada İstanbul’daki merdivenli sokaklar afet ve erişilebilirlik kapsamında değerlendirilmiştir. Yerleşimlerin ulaşım ağı, afet ve acil durum sürecinde güvenli tahliye ve acil durum birimlerine ulaşım açısından önemli ... -
Merdivenli Sokaklarda Sosyal Mekân Oluşumuna Etki Eden Unsurlar ve İstanbul’dan Üç Örnek İçin Değerlendirme
Ciritci, İlke; Yücel, Gül (İdeal Kent Yayınları, 2021)Çalışmada merdivenli sokaklarda sosyal mekân oluşum potansiyeli ve buna etki eden unsurlar tartışılmıştır. Çalışma kapsamında sokak, merdivenli sokak, sosyal mekân, kamusal alan, aidiyet kavramları mimarlık literatüründe ... -
Modeling of Urban Flooding and Waterfall Effect on Stepped Streets in Istanbul, Turkey
Halat, Oğuzhan Murat; Ciritci, İlke; Yücel, Gül (Eskişehir Teknik Üniversitesi, 2021)Flood is one of the most common and deadly natural disasters. Most of the cities are under the threat of flash floods due to precipitation regime changes with global climate change. The existing infrastructure and the ... -
The Risks of Nonstructural Building Components in The Context of Earthquake and Pedestrianised Streets in Historic City Centers: Istanbul Beyoglu Cezayir Street Case
Ciritci, İlke; Yücel, Gül (Deniz Yengin, 2021)In most of historical cities, some streets have been pedestrianised in order to facilitate pedestrian circulation. This situation affects functions of historical buildings and increases also pedestrian density of streets. ...