Konu "Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Education" için listeleme
Toplam kayıt 111, listelenen: 61-80
-
Mesleki Bilgi Rehberlik ve Danışma Birimi Yönergesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2017-03-01)Amaç MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; İstanbul Gelişim Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde kurulan Mesleki Bilgi Rehberlik ve Danışmanlık Birimi amaçlarına, faaliyet alanlarına, ... -
Mesleki eğitimde istihdam sorunları, örnek modeller, Türkiye uygulaması ve çözüm önerileri
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-05-30)İnsanlık tarihi incelendiğinde 18 yy ’la kadar normal bir gelişim gösteren sanayi üretimi 18 yy. ikinci yarısından itibaren sanayi inkılabı etkisiyle büyük bir sıçrama yaşamıştır. Üretimin içine makinenin dahil edilmesiyle ... -
Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde Eğitim Gören Öğrencilerin Psikolojik İyi Olma Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi( İstanbul İli Ümraniye İlçesi)
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-07-03)Bu çalışmada amaç ergenlik dönemindeki Mesleki Ve Teknik Anadolu Liselerinde öğrenimine devam eden öğrenciler için yaşam amaçları ve ihtiyaç doyumu belirlenmesiyle sınırlandırılmış bir model ortaya koymak ve bu modelin ... -
Mezunlardan Mesaj Var
(İstanbul Gelişim Üniversitesi, 2018-01-01)Öğrencilik yıllarınız hızla ilerliyor, belki de sona ermek üzere.. İş hayatına kendinizi yeterince hazır hissediyor musunuz? Her yıl ülkemizde yüzbinlerce üniversiteli mezun oluyor. Böylesine bir rekabet ortamında akademik ... -
Objectives of The Students Use General and Vocational Education Students to Facebook
(ELSEVIER SCIENCE BV, SARA BURGERHARTSTRAAT 25, PO BOX 211, 1000 AE AMSTERDAM, NETHERLANDS, 2012-06-05)Depending upon developing internet technologies in Turkey and in the world, the emerging innovations are commonly used by individuals. Social network websites are the most prominent innovation which assembles people from ... -
Okul Öncesi Dönemde (3-6 Yaş) Ana Çocuk Sağlığı ve Anaokulundaki Çocukların Beslenme Özelliklerinin Karşılaştırılması
(HACETTEPE UNIV, HACETTEPE UNIV, ANKARA, 6532, TURKEY, 2015)Food consuming and personal nutrition habits of parents, directly affect the food choices and nutrition habits of children. This descriptive study has been planned for the determination of mother and child health, nutrition ... -
Okul Yöneticilerinin Çalışan Öğretmenlerin Motivasyonları Üzerindeki Etkisi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-10-26)Çağımızın en önemli sorunlarından biri olan eğitimin nitelik kazanması yüksek öneme sahip bir husustur. Bu anlamda okul yönetici ve öğretmenlerine büyük sorumluluklar düşmektedir. Yönetici ve öğretmenlerinin verimlerinin ... -
Okulöncesi Eğitim Kurumu Müdürlerinin Yönetim Becerileri ile Etkileme Güçleri Arasındaki İlişkilerin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2019-04-15)Bu çalışmanın amacı okulöncesi eğitim kurumu müdürlerinin yönetim becerileri ile etkileme güçleri arasındaki ilişkilerin öğretmen görüşlerine dayalı olarak tespit edilmesidir. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 eğitim-öğretim ... -
Okulöncesi Öğretmenlerinin Benlik Saygı Düzeyi ile Motivasyon Düzeyi Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi: İstanbul İli Örneklemi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-01-15)İnsan sosyal bir varlıktır, nasıl yalnız yaşayamazsa, toplum içinde yaşamını sürdürebilmesi içinde çeşitli kural ve değerlere uyum sağlamak zorundadır. Bu uyum süreci de doğuştan başlayıp yaşam boyu aldığı eğitimle ... -
Ortaokullarda Görev Yapan Fen ve Teknoloji Öğretmenlerin İş Motivasyonlarının Yönetim Bilimi Açısından Değerlendirilmesi: İstanbul İli Kadıköy ve Ümraniye İlçelerinde Bir Araştırma
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-03-30)Eğitim, insanoğlunun varoluşu kadar eski, tarihe yön veren dinamik bir süreçtir. Bu nedenle uluslar tarih sahnesinde yer almak için süregelen değişimlere ayak uydurma çabası içindedirler. Bu süregelen değişimler eğitim ... -
Ortaöğretim Öğrencilerinde Mesleki Yönelim ve Girişimcilik
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-03-05)Kişilerin hayatlarındaki en önemli kararlarından biri meslek seçimleridir. Bireyler için olduğu kadar toplum için de önemli bu kararın verilmesinde, yönlendirme faaliyetlerinin büyük rolü bulunmaktadır. Çalışma kapsamında ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2018-05-01)Çalışmamızın amacı, ortaöğretimlerde beden eğitimi ve spor dersi alan öğrencilerin bu derse ilişkin tutumlarının belirlenmesi olmakla beraber, öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumlarında etken olan demografik ... -
Ortaöğretimde Yönetime Katılma ve Çalışan Tutumlarının Değerlendirilmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017-03-16)Bu çalışma, yönetime katılma ve çalışan tutumları arasındaki ilişkinin Türk eğitim sistemi özelindeki ilişkisini araştırmak için gerçekleştirilmiştir. Yönetime katılmanın iletişim, ekip çalışması ve hiyerarşi faktörleri ... -
Otomotiv Teknolojileri uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği
(İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2014-04-20)Amaç MADDE 1 – (1) Bu Yönetmelğn amacı; İstanbul Gelşm Ünverstesne bağlı olarak kurulan İstanbul Gelşm Ünverstes Otomotv Teknolojler Uygulama ve Araştırma Merkeznn amaçlarına, faalyet alanlarına, organlarına, ... -
Öğrenci Konseyi Yönergesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2017-10-18)Amaç Madde 1– Bu yönergenin amacı, İGÜ öğrencilerini üniversitenin çeşitli organlarında ve İGÜ’yü Yükseköğretim Kurumları Ulusal Öğrenci Konseyi aracılığıyla ulusal ve uluslararası düzeyde temsil eden Öğrenci Konseyinin ... -
Öğrenci Kulüpleri Yönergesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2018-10-10)Amaç Madde 1- Bu Yönergenin amacı, öğrenci kulüplerinin kuruluşlarına, işleyişlerine ve denetimine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Kapsam Madde 2 – Bu Yönerge İstanbul Gelişim Üniversitesi’ndeki öğrenci ... -
Öğretme ve Öğrenme Süreçlerini Etkileyen Fiziksel Değişkenlerin İngilizce ve Edebiyat Öğretmenlerinin Motivasyonları Üzerinde Etkisinin İncelenmesi(Pendik İlçesi Örneği)
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-12-16)Toplumlar, bireylerin bir araya gelmesiyle oluşmaktadır. Varlıklarını ve sahip olduğu değerleri ise bireyleri kendine uygun olarak yetiştirerek devam ettirirler. Eğitim, toplumlarda bu sürekliliği sağlayan temel olgudur. ... -
Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
(2015-07-21)Amaç ve kapsam MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı ve kapsamı; İstanbul Gelişim Üniversitesine bağlı fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarının kayıt, eğitim-öğretim ve sınavlarında uyulacak esasları düzenlemektir ... -
Özel Yetenek Sınavları Yönergesi (yürürlükten kaldırıldı)
(İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2015-05-13)Amaç ve Kapsam Madde 1- Bu yönerge, İstanbul Gelişim Üniversitesi Özel Yetenek Sınavı ile öğrenci kabul eden programlarına öğrenci alınmasına dair hükümleri kapsamaktadır. Yönergenin amacı, bu bölümlere girmek için ... -
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Staj ve Klinik Çalışma Yönergesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2016-08-24)Amaç ve Kapsam Madde 1 – Bu yönergenin amacı İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları gereğince Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ...