Başlık için listeleme
Toplam kayıt 7076, listelenen: 4723-4742
-
Okul Öncesi Çocukların Sosyal Yetkinlik Becerileri ve Davranış Sorunları ile Annelerinin Obsesif İnanışları Arasındaki İlişki
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yapılan bu araştırmanın amacı, okul öncesi çocukların sosyal yetkinlik becerileri ve davranış sorunları ile annelerinin obsesif inanışları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini İstanbul ilinin Şişli ... -
Okul öncesi dönem çocukların dijital oyun bağımlılık eğilimi ve oyun türlerine göre saldırganlık yönelimlerinin incelenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönem çocukların dijital oyun bağımlılık eğilimi ve oyun türlerine göre saldırganlık yönelimlerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul'un Sultangazi ilçesinde bulunan ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerilerini etkileyen faktörlerin incelenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Araştırmada okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerilerini etkileyen faktörleri incelemek ve bu çerçevede okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerilerinin desteklenmesinde ailenin etkisini ortaya ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal davranışları ile problem çözme becerileri ilişkisi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmada okul öncesi 5-6 yaş öğrencilerin sosyal davranışları ile problem çözme becerisi arasındaki ilişkinin incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde yer alan giriş ile problem ortaya konmuş ve ... -
Okul Öncesi Dönemde (3-6 Yaş) Ana Çocuk Sağlığı ve Anaokulundaki Çocukların Beslenme Özelliklerinin Karşılaştırılması
(HACETTEPE UNIV, HACETTEPE UNIV, ANKARA, 6532, TURKEY, 2015)Food consuming and personal nutrition habits of parents, directly affect the food choices and nutrition habits of children. This descriptive study has been planned for the determination of mother and child health, nutrition ... -
Okul Öncesi Dönemde (3-6 Yaş) Ana Çocuk Sağlığı ve Anaokulundaki Çocukların Beslenme Özelliklerinin Karşılaştırılması
(Hacettepe Üniversitesi, 2015-04)Anne-babaların yiyecek tüketimleri ve kendi beslenme alışkanlıkları, çocukların yiyecekleri seçimleri ve beslenme alışkanlıklarını doğrudan etkilemektedir. Çalışma Tekirdağ İli’nde okul öncesi dönemde Ana Çocuk Sağlığı ve ... -
Okul öncesi dönemindeki 60-72 aylık çocukların okul olgunluğu ile fiziksel ve duygusal gelişimi arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada okul öncesi dönemindeki 60-72 aylık çocukların okul olgunluğu ile fiziksel ve duygusal gelişimi arasındaki ilişkisi incelenmiştir. Araştırmaya Bursa İli Nilüfer ilçesinde bulundan Özel Bursa Balat İlkokulu ve ... -
Okul öncesi eğitim almış ve almamış ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okula uyum düzeyi ve anksiyete düzeyi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-06-15)Okul öncesi eğitim; doğumla başlayıp zorunlu eğitim yaşına kadar devam eden çocukların gelişimsel farklılıkları, farklılaşan yetenekleri ve bireysel farklılıkları esas alınarak duygusal, bedensel ve toplumsal gelişimlerine ... -
Okul öncesi öğretmenlerin öğrenilmiş çaresizlik düzeylerinin yaşam doyumu ve iş doyumu üzerine etkisi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada öğrenilmiş çaresizlik, yaşam doyumu, iş doyumu arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada 104 okul öncesi öğretmenine ulaşılmış öğrenilmiş çaresizlik, yaşam doyumu, iş doyumu arasındaki hipotezler test ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk sevme durumlarına etki eden değişkenlerin incelenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin çocuk sevme durumlarına etki eden değişkenler incelenmiştir. Araştırmanın verileri, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Tekirdağ İli, Çorlu İlçesinde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Durumlarına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2023)Amaç: Bu araştırma Tekirdağ ili Çorlu ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin bazı sosyo-demografik özelliklerine göre çocuk sevme düzeylerinin incelenmesi amacıyla ... -
Okul Öncesinde Fotoğrafçılık: Bir Atölye Tasarımı Uygulaması
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2020)Amaç: Araştırmayla, okul öncesi 60-72 aylık çocukların fotoğrafı tanıma ve üretme yetkinliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırma, nitel araştırma kapsamındaki eylem araştırması modeliyle gerçekleştirilmiştir. ... -
Okul öncesindeki öğrencilerin sosyal beceri ve davranış sorunlarının yordayıcısı olarak annelerin erken dönem uyumsuz şemalarının incelenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmada, annelerin erken dönem uyumsuz şemalarının, okul öncesi dönemdeki çocuklarında var olan sosyal beceri ve davranış sorunlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma İstanbul İli, Avcılar, Beylikdüzü, ... -
Okul Sosyal Hizmeti Uygulamasında Yaklaşım ve Model Örnekleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Ülkemizde 2016 yılına kadar okul sosyal hizmetinin başlatılması planlanmaktadır. Bu uygulamanın sağlam temellere dayanması, önleyici hizmetlerin oluşturulması ve uygulamadan yarar sağlayacak olan öğrencilerin, ... -
Okul Yöneticilerinin Çalışan Öğretmenlerin Motivasyonları Üzerindeki Etkisi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-10-26)Çağımızın en önemli sorunlarından biri olan eğitimin nitelik kazanması yüksek öneme sahip bir husustur. Bu anlamda okul yönetici ve öğretmenlerine büyük sorumluluklar düşmektedir. Yönetici ve öğretmenlerinin verimlerinin ... -
Okul Yöneticilerinin Karar Verme Stratejilerinin İş Tatmini Üzerine Etkisi: İstanbul İli Üzerine Bir Araştırma
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Araştırmada okul yöneticilerinin karar stratejilerinin iş tatmini üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırma İstanbul 39 ilçesinde görev yapan 380 okul yöneticisiyle gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması için "Kişisel ... -
Okul Yöneticilerinin Liderlik Davranış Düzeylerinin Öğretmenlerin İş Tatmini Üzerindeki Etkisi: Bir Alan Araştırması
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-05-08)Araştırmalar, öğretmenlerin de motivasyonunun diğer insanlarda olduğu gibi içsel ve dışsal faktörlerden etkilendiğini göstermektedir. Öğretmenlerin yaşadıkları iş tatminine bağlı olarak motivasyonları azalmakta ya da ... -
Okulların Belediyelere Bağlı Birim Olarak Kurumsal Görev Yapmada İşgörenlerin Tutumları (Avcılar İlçesi Örneklemi)
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-01-07)Bu tez çalışmasında, İstanbul ili Avcılar ilçesi Okulların Belediyelere Bağlı Birim Olarak Kurumsal Görev Yapmada İşgörenlerin Tutumları (Avcılar İlçesi örneklemi) incelenmiştir. Bu amaçla literatür taraması yapılmış ve ... -
Okulöncesi Eğitim Kurumu Müdürlerinin Yönetim Becerileri ile Etkileme Güçleri Arasındaki İlişkilerin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2019-04-15)Bu çalışmanın amacı okulöncesi eğitim kurumu müdürlerinin yönetim becerileri ile etkileme güçleri arasındaki ilişkilerin öğretmen görüşlerine dayalı olarak tespit edilmesidir. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 eğitim-öğretim ... -
Okulöncesi Öğretmenlerinin Benlik Saygı Düzeyi ile Motivasyon Düzeyi Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi: İstanbul İli Örneklemi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-01-15)İnsan sosyal bir varlıktır, nasıl yalnız yaşayamazsa, toplum içinde yaşamını sürdürebilmesi içinde çeşitli kural ve değerlere uyum sağlamak zorundadır. Bu uyum süreci de doğuştan başlayıp yaşam boyu aldığı eğitimle ...