Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTekin, Pelin
dc.date.accessioned2018-12-05T09:03:59Z
dc.date.available2018-12-05T09:03:59Z
dc.date.issued2015-02-05
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/88
dc.descriptionDanışman: Ebru Beyza Bayarçeliken_US
dc.description.abstractHayatta hiç bir şey tek başına anlam ifade etmemektedir. Vücudumuzda tek bir organı oluşturmak için aynı işlevselde birleşen milyonlarca hücre vardır. Tek başlarına anlam içermeyen hücreler, ancak aynı amaçta ve gerekli sayıda olmak koşuluyla etkin hale gelmektedir. İşte kurum ya da örgüt olarak ifade ettiğimiz yapıda, aynı amaç birliğinden meydana gelmiş bireylerden oluşmalıdır. Kurum ya da örgüt olarak ifade ettiğimiz yapıda, ne yapmak istediğini bilen ortak anlam ve değer sisteminden uzak bireyler oluştuğu takdirde örgüt tabirini kullanmak pek mümkün olmayacaktır. Çünkü bu örgütün devamlılığından bahsedilemeyecektir. Her bireyin kendi içinde inandığı değer yargıları nasıl mevcutsa, kurumlarda hedefledikleri yolda özgün olabilmek adına kendilerine ait bir değerler sistemi oluşturmaktadır. Bu ifade ise kurumlarda ''kurum kültürü'' olarak belirtilmektedir. Kurum kültürünün amacı, çalışanları kurumun hedef ve politikaları hakkında bilgilendirmekle kalmayıp, içselleştirmelerini sağlamaktır. Çünkü her insan inandığı durumu benimseyip hareket etmektedir. İşte her bir kurumun benimsediği bu bilincin çalışanlara aktarıma ise iletişimle mümkün olmaktadır. İletişim kavramı canlı kavramının var olduğundan beri hayatımızın bir parçasıdır. Bir bitkinin suya yönelimi de iletişimdir ve ihtiyaçtan kaynaklanmaktadır. İşte diğer canlılar için ihtiyaçtan kaynaklanan bu eylemi geliştirebilen ve değiştirebilen tek canlı ise insanoğludur. Kurumlarda ise kurum içi iletişim sayesinde çalışanlar tarafından kurum kültürünün etkin ve doğru aktarımı sağlanmaktadır. Kurum İçi İletişimin Kurum Kültürüne Etkisi: Bir Kamu Kurumu Uygulaması adlı çalışma ile, araştırma sonucu elde edilen bulgular, ilk bölümde yapılan literatür taraması sonucu ortaya konulan kavramlar ışığında değerlendirilmektedir. Yapılan değerlendirme ile bundan sonra yapılacak çalışmalara katkı sağlanması ve araştırmacıların faydalanması amaçlanmaktadır. Anahtar Kelimeler: İletişim, Örgütsel İletişim, Kültür, Kurum Kültürüen_US
dc.description.abstractNothing alone does mean anything in this life. The human body comprises of millions of cells that have the same functionality to form a single organ. While they do mean nothing individually, the cells become active only when they get together in enough quantity for the same purpose. Likewise, the structure called an institution or organization should comprise of the units serving for a common goal. In cases where the structure called an institution or organization is formed by the units that are aware of what they want to do, and act far from a common system of meanings and values, it would not be possible to use the term of organization, as such an organization would not likely survive. As every individual has specific value judgments, the institutions form their own systems of values for being specific to achieve their goals and objectives. And it is called the "corporate culture" in the institutions. The corporate culture does not only aim at getting the employees informed of the corporate goals and policies, but also allowing them to be internalized. And it is the communication that makes it possible to get the employees adopting this corporate consciousness. The concept of communication exists since the time when the concept of life is emerged. The tendency of a plant towards the water is a kind of communication, and is based on a need. In this context, the human being is the sole creature that can develop and change this action that is not far from solely being a need for the other creatures. As for the institutions, the inter-institutional communication makes it possible for the employees to efficiently and accurately transfer the corporate culture. The study titled "Effect of The Internal Corporate Communication on the Corporate Culture: A Public Organization Implementation" evaluates the research findings under the light of the concepts determined by the literature search set forth in the first chapter. It is expected to make contribution to the studies to be carried out in the future, and help the researchers. Keywords: Communication, Organizational Communication, Culture, Corporate Culture.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Business and economicsen_US
dc.titleKurum İçi İletişimin Kurum Kültürüne Etkisi: Bir Kamu Kurumu Uygulamasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster