Medyada Pazarlama İletişimi Yönünde Sağlık Hizmetlerinde Yapılan Çalışmaların Tüketici Memnuniyetini Sağlamadaki Önemi
Özet
Günümüzde pazarlama kavramı, pek çok sektörde olduğu üzere sağlık alanında da geliştirilmesi önem kazanan bir
kavram ortaya çıkmaktadır. 1970’li yıllardan itibaren tüketici memnuniyetinin önem kazanmasıyla birlikte
pazarlama faaliyetlerine de önem gösterilmeye başlanmış, profesyonel yönde pazarlama faaliyetlerinin iletişim
yönünde uygulanması 1980’lerden sonra gündeme gelmeye başlamıştır. Özel sağlık kuruluşlarının sayıca artması,
artan rekabet koşullarının oluşması ve tüketicilerin bilinçlenmesi gibi özelliklere bağlı olarak, sağlık sektöründeki
çalışmalar önem kazanmaya başlamıştır. Medyada pazarlama iletişiminin artan önemi, sağlık çalışmalarının
etkililiğini artırmaktadır. Pazarlama faaliyetlerinin öneminin artmasıyla birlikte hastaların/tüketicilerin
gerçekleştirilen faaliyetler ve hizmetler ile ilgili daha kolay bir şekilde medyadan bilgi alabilme ve faaliyetler
hakkındaki düşüncelerini paylaşabilme olanakları artmıştır. Bu çalışmada, özel hastanelerdeki pazarlama iletişimi
faaliyetleri hakkında kitle iletişim araçları ve sosyal medyadan bilgi alarak hizmet alan hastaların/tüketicilerin
pazarlama çalışmalarına verdikleri önemin sağlık kuruluşu tercihlerine nasıl etkilerde bulunduğu hususu
pazarlama karması unsurları bağlamında incelenmiştir. Nowadays, the concept of marketing is gaining importance in the field of health, as in many sectors. As consumer
satisfaction gained importance since the 1970s, marketing activities began to be given importance, and the
application of professional marketing activities in the direction of communication began to come to the fore after
the 1980s. Studies in the health sector have begun to gain importance due to the increase in the number of private
health institutions, the emergence of increasing competitive conditions and the awareness of consumers. The
increasing importance and application of marketing communication in the media increases the impact on health
studies. With the increasing importance of marketing activities, the opportunities for patients/consumers to obtain
information about the activities and services performed more easily from the media and to share their thoughts
about the activities have increased. In this study, how the importance given to marketing activities by
patients/consumers who receive information about marketing communication activities in private hospitals from
mass media and social media affects their healthcare institution preferences in the context of marketing mix
elements.