Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYatkın, Lina
dc.date.accessioned2024-02-22T01:27:36Z
dc.date.available2024-02-22T01:27:36Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7088
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ BAŞAK ÇAYPINAR ESER Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Odyoloji Ana Bilim Dalı / Odyoloji Bilim Dalı Konu: Kulak Burun ve Boğaz = Otorhinolaryngology (Ear-Nose-Throat)en_US
dc.description.abstractDil ve konuşma becerilerine ek diğer gelişim alanlarında da önemi bilinen binaural işitmeden yola çıkarak; bilateral cihazlı ve bilateral koklear implantlı çocukların alıcı ve ifade edici dil becerilerini inceleyerek normal gelişim gösteren akranlarıyla karşılaştırmayı amaçladığımız çalışmamızda aralarındaki farkı gözlemlemeye çalışacağız. Yaptığımız çalışmaya 42 bilateral koklear implant kullanıcısı ve 42 normal işitmeye sahip 1 ila 6 yaş aralığında toplam 84 çocuk katılmıştır. Okul Öncesi Dil Ölçeği-5 (Preschool Language Scale-5/PLS-5) testi uygulanarak işitsel algı (alıcı dil) ve ifade edici dil becerileri değerlendirilen bilateral işitme cihazlı ve bilateral koklear implantlı çocuklar testin sonucunda hedef becerilerinde eğitim süresi boyunca ilerleme kaydettiği halde normal işitmeye sahip akranlarından geride kaldıkları tespit edilmiştir. Aynı zamanda bilateral koklear implantlı çocuklar ile bilateral işitme cihazlı çocuklar karşılaştırıldığında işitme cihazlı çocukların alıcı ve ifade edici dil becerilerindeki gelişimin daha iyi olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractStarting from binaural hearing, which is known to be important in other development areas in addition to language and speaking skills; We will try to observe the difference between them in our study, where we aim to compare the receptive and expressive language skills of children with bilateral devices and bilateral cochlear implants with their normally developing peers. A total of 84 children aged 1 to 6 years, 42 with bilateral cochlear implants and 42 with normal hearing, participated in our study. Children with bilateral hearing aids and bilateral cochlear implants, whose auditory perception (receptive language) and expressive language skills were evaluated by applying the Preschool Language Scale-5 (Preschool Language Scale-5/PLS-5) test, showed improvement in their target skills throughout the education period, but they were normal. It has been determined that they lag behind their peers with hearing. At the same time, when children with bilateral cochlear implants were compared with children with bilateral hearing aids, it was found that the development of receptive and expressive language skills of children with hearing aids was better.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilateral koklear implanten_US
dc.subjectişitme cihazıen_US
dc.subjectişitsel algı (alıcı dil)en_US
dc.subjectifade edici dilen_US
dc.subjectOkul Öncesi Dil Ölçeği-5 (Preschool Language Scale-5/PLS-5)en_US
dc.subjectBilateral cochlear implanten_US
dc.subjecthearing aiden_US
dc.subjectauditory perception (receptive language)en_US
dc.subjectexpressive languageen_US
dc.subjectPreschool Language Scale-5 (PLS-5)en_US
dc.titleBilateral koklear implantlı çocukların eğitim sürecinde alıcı ve ifade edici dil becerilerinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster