Enhancing Coca Cola brand capacity building and its sustainability in Turkish market environment
Özet
A non-randomized complete research was carried out in three areas with high
population in the city of Istanbul to determine the relationship between the Coca-Cola
brand capacity and its esteem customers to project the future sustainability of CocaCola in Turkish market environment. This research also cover Coca-Cola customer
rating in which price, brands quality, availability and current market are used to
determine the future sustainability of Coca-Cola in Turkish market environment. The
research was carried out by taken survey with distribution of questionnaires to 450
respondents in the areas covered in Istanbul. Each of the Coca-Cola brands were rated
according to each respondent and according to the relationship between each
respondents and the Coca-Cola brand. The result was taken for evaluation and show
that there is significant relationship between the Coca-Cola brand capacity and its
esteem customers. The second result show that customer rating capacity is a
significantly measure to determine the Coca-Cola current market and Coca-Cola future
sustainability. The study therefore confirms the conclusion by other authors that
customer rating capacity, total quality management and current market are measures
to determine the future sustainability of any brands. Coca-Cola'nın Türkiye pazarı ortamında gelecekteki sürdürülebilirliğini
öngörmek için Coca-Cola marka kapasitesi ile saygın müşterileri arasındaki ilişkiyi
belirlemek için İstanbul'da yüksek nüfusa sahip iki bölgede randomize olmayan tam
bir araştırma gerçekleştirildi. Bu araştırma ayrıca, Coca-Cola'nın Türkiye pazar
ortamında gelecekteki sürdürülebilirliğini belirlemek için fiyat, marka kalitesi,
bulunurluk ve mevcut pazarın kullanıldığı Coca-Cola müşteri derecelendirmesini de
kapsamaktadır. Araştırma, İstanbul ilinde kapsanan bölgelerde 450 kişiye anket
dağıtılarak anket uygulaması ile gerçekleştirilmiştir. Coca-Cola markalarının her biri,
her bir katılımcıya göre ve her bir katılımcı ile Coca-Cola markası arasındaki ilişkiye
göre derecelendirildi. Sonuç değerlendirmeye alındı ve Coca-Cola marka kapasitesi
ile saygın müşterileri arasında anlamlı bir ilişki olduğunu gösterdi. İkinci sonuç,
müşteri derecelendirme kapasitesinin Coca-Cola'nın mevcut pazarını ve CocaCola'nın gelecekteki sürdürülebilirliğini belirlemek için önemli bir ölçü olduğunu
göstermektedir. Bu nedenle çalışma, diğer yazarların müşteri derecelendirme
kapasitesi, toplam kalite yönetimi ve mevcut pazarın herhangi bir markanın
sürdürülebilirliğini belirleyen ölçütler olduğu sonucunu doğrulamaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/7069Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]