Yerel Mutfakların Gastronomi Turizmi Çerçevesinde Değerlendirilmesi
Özet
Yerel mutfaklar, 21. yüzyılın ilk çeyreğine geldiğimiz bugünlerde turistlerin destinasyon seçiminde yükselen motivasyon
unsurlarından birisi olarak dikkat çekmektedir. Birçok destinasyon, daha fazla turist çekmek için yerel mutfak kültürünü turizm
ürününe entegre etmekte, destinasyonların tanıtımı ve pazarlanması amacıyla yerel mutfak kültürlerini ön plana çıkarmaya
çalışmaktadır. Bu makalenin amacı, özellikle son yıllarda, destinasyon pazarlamasında önemli bir cazibe faktörü olarak oldukça
yüksek ivme kazanan gastronomi turizmi üzerine, yerel mutfak kültürünün etkisine dikkat çekmektir. Bu amaçla konuya ilişkin bir
literatür taraması yapılmış ve veriler döküman analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda yerel mutfak ve
gastronomi turizmi üzerine özellikle nitel çalışmaların ağırlık kazandığı görülmektedir. Yerel mutfak kültürünün gastronomi
turizmine olan olumlu etkilerinin araştırmaların öncelikli konusunu oluşturduğu dikkat çekmektedir. These days when we come to the first quarter of the 21st century, local cuisine draws attention as one of the rising motivational
factors in the destination selection of tourists. Many destinations integrate the local culinary culture into the tourism product in order
to attract more tourists, and try to bring local culinary cultures to the fore in order to promote and market the destinations. The aim
of this article is to draw attention to the effect of local cuisine culture on gastronomy tourism, which has gained momentum as an
important attraction factor in destination marketing, especially in recent years. For this purpose, a literature review on the subject
was made and the data were evaluated by document analysis method. As a result of the research, it is seen that especially qualitative
studies on local cuisine and gastronomy tourism have gained weight. It is noteworthy that the positive effects of local cuisine culture
on gastronomy tourism constitute the primary subject of research.