Bursa Uludağ Üniversitesi öğrencilerinde narsisizm alt tipleriyle bağlanma stilleri ve ilişki doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özet
Bu çalışmada, Bursa Uludağ Üniversitesi öğrencilerinde narsisizmin alt tipleriyle bağlanma stilleri arasında ve ilişki doyumu arasındaki ilişki incelenmiştir. İlişki doyumu narsisizmin alt tipleriyle bağlanma stilleri, kişilik nitelikleri belirli faktörlere göre analiz edilmiştir. Bu çalışma ilişkisel tarama yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Hazırlanan çalışmanın örneklemini Bursa Uludağ Üniversitesinde öğrenim gören 300 öğrenci oluşturmaktadır. Gönüllü katılımcılardan oluşan bu araştırma da sosyodemografik veri formu, ilişki doyumu ölçeği, narsistik kişilik envanteri, patolojik narsisizm envanteri ve yakın ilişkilerde yaşantılar ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 26 programı vasıtasıyla analiz edilmiştir. Anket sonucunda ulaşılan verilerin normallik testleri yapılmıştır. Normal dağılım sergileyen verilerde "parametrik testlerden", "t-testi" ile "One Way Anova" testi, normal dağılım göstermeyen verilerde ise "parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Ankete katılan öğrencilerin tanımlayıcı bilgilerinin tespiti için "Frekans" analizi uygulanmıştır. Çalışmada ortaya konan hipotezlerin test edilmesi maksadıyla korelasyon analizlerinden istifade edilmiştir. In this study, the relationship between subtypes of narcissism and attachment styles and relationship satisfaction in Bursa Uludağ University students was examined. Relationship satisfaction, subtypes of narcissism, attachment styles, personality traits were analyzed according to certain factors. This study was conducted using the relational survey method. The sample of the study consists of 300 students studying at Bursa Uludağ University. Sociodemographic data form, relationship satisfaction scale, narcissistic personality inventory, pathological narcissism inventory and experiences in close relationships scale were used in this study consisting of volunteer participants. The data obtained were analyzed by means of SPSS 26 program. Normality tests were performed on the data obtained as a result of the questionnaire. In the data that exhibited normal distribution, "t-test" and "One Way Anova" test were used from "parametric tests", and in the data that did not show normal distribution, Mann Whitney U test and Kruskal Wallis H Test were used from "nonparametric tests". "Frequency" analysis was applied to determine the descriptive information of the students participating in the survey. Correlation analysis was used to test the hypotheses put forward in the study.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/6721Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]