Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞener, Arif Şenol
dc.date.accessioned2023-12-12T13:30:30Z
dc.date.available2023-12-12T13:30:30Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn2147-9526
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6662
dc.description.abstractÜrün tasarım sürecinde en kritik olan ve zor tespit edilen parametrelerden olan bir parçanın yorulma ömrü, üretici firmalar tarafından hızlandırıcı testlerle doğrulanmaktadır. Bunun için üreticiler yorulma etkisi matematiksel olarak tespit edilmiş özel test parkuruna ve/veya güzergahlarına ihtiyaç duyarlar. Bu çalışmada, hızlandırılmış bir test parkurunu oluşturmak için ilk olarak Türk müşterilerinin otomobil kullanımları anket yöntemi ile tespit edilmiştir. Yol testleri, Türkiye'de 50 şehri içerecek şekilde belirlenmiş bir yol haritasında, sensörlerle donatılmış bir araç ile gerçekleştirilmiştir. Ham veriler üzerinde veri işleme ve detaylandırma yapılmıştır. Yaprak yay, tahrik mili, direksiyon rod kolu gibi gerilme meydana gelen parçalardan elde edilen sinyallerin değerlendirilmesinde 3 eksenli Rainflow metodu kullanılmıştır. Buna karşın vites değiştirme oranı, fren adedi miktarı vb. gibi üzerinde gerilme oluşmayan parçalar için 2 eksenli Level-Crossing metodu tercih edilmiştir. Türk müşteri profili sinyaller işlendikten sonra anketlerden elde edilen Türk müşteri otomotiv kullanım yüzdeleriyle çarpılarak her sensör için hesaplanmış ve bu şekilde genel olarak Türk müşteri profili oluşturulmuştur. Yorulma ömrü etkileri ağırlıklı ortalama yöntemi kullanılarak hesaplanıp, Türk müşteri profilinin yorulma etkisine karşılık gelecek şekilde üretici firma yakınlarında hızlandırılmış bir test parkuru oluşturulmuştur. Bir Avrupa ülkesinde üretilen binek otomobillerin araç kullanım sonuçları ve Türkiye'de üretilen hafif ticari oto müşteri kullanım sonuçları karşılaştırılmıştır.en_US
dc.description.abstractFatigue life, one of the most critical and difficult parameters of the product design process, is verified by accelerated test by the manufacturers. For this reason, the manufacturers need specific test tracks and / or routes that are mathematically tested for fatigue effect. In this study, firstly the automotive usage of Turkish customers was determined by means of questionnaires in order to create an accelerated test track. Road tests were executed with a vehicle equipped with sensors on determined road map including 50 routes in Turkey. Data elaboration and detailing were executed on the raw data. For the stressed components such as leaf spring, driving shaft, steering wheel tie rod, Rain-flow cycle counting method was used. Despite that 2 axes Level-Crossing method was preferred for the non stressed components such as gear change ratio, breaking quantity etc. Data of mission profile belong to each sensor were handled by multiplying elaborated signals with Turkish customer automotive usage. The fatigue life effects were calculated using the weighted average method and an accelerated test track was created near the manufacturer corresponding to the fatigue effect of the Turkish mission profile. The usage results of passenger cars produced in an European country and costumer usage results of the light commercial vechile produced in Turkey were compared.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.isversionof10.29109/http-gujsc-gazi-edu-tr.356835en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtomobil kullanımıen_US
dc.subjectTest parkuruen_US
dc.subjectYorulma analizien_US
dc.subjectÇevrim saymaen_US
dc.subjectAğırlıklı ortalama indeksien_US
dc.subjectAutomotive usageen_US
dc.subjectTest tracken_US
dc.subjectFatigue life analysisen_US
dc.subjectCycle countingen_US
dc.subjectWeighted average indexen_US
dc.titleMüşteri Korelasyonuna Göre Hafif Bir Ticari Otonun Yorulma Test Parkurunun Oluşturulmasıen_US
dc.title.alternativeFormation of a Fatigue Test Track for a Light Commercial Vehicle According to Customer Correlationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofGazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi Part C: Tasarım ve Teknolojien_US
dc.departmentMühendislik ve Mimarlık Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-2111-4683en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage345en_US
dc.identifier.endpage357en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorŞener, Arif Şenol


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster