E-muhasebe uygulamaları ve meslek mensuplarının konu ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi: İstanbul ili örneği
Özet
Bilgi ve iletişim Teknolojilerinde yaşanan devrim günlük ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarımızda sürekli bir büyümeye ve gelişmeye neden olmuştur. İnternetin varlığı ise, hem ortamda bulunan bilgi miktarını hem de bilgi akışının hızını artırarak küreselleşmeye katkıda bulunmuştur. Dünyanın dört bir yanındaki hükümetler, hızlı küreselleşme, mali, sosyal ve teknolojik değişikliklerden dolayı vatandaş odaklı, verimli, şeffaf ve etkili ve tek noktadan, her zaman ve kesintisiz hizmetler sunabilme adına hem alt yapılarına hem de yazılımlarına yatırımlar yaparak geleneksel devlet anlayışından elektronik devlet anlayışına geçişlerini sağlamak için son yirmi yılda büyük çaba sarf etmişlerdir. Türkiye'de Maliye ve Hazine Bakanlığı'nın bünyesinde bulunan Gelir İdaresi Başkanlığı ise elektronik ortamda yapmış olduğu atılımlar ile hem elektronik devlet konusunda öncü olurken hem de muhasebe alanında geliştirdiği uygulamalar ile hem muhasebe mesleğine hem de devletin hizmet sunumunun verimliliğini artırmak, idari süreçlerin şeffaflığını artırabilmek adına önemli projelere imza atmıştır. Vatandaşlara ve özellikle mükelleflere fayda sağlamak için devlet hizmetlerine erişimi ve bu hizmetlerin sunumunu geliştirmeyi amaç haline getiren elektronik devlet faaliyetlerinden biri olan elektronik muhasebe uygulamaları, muhasebe işlem ve faaliyetleri kapsamındaki görevlerin yerine getirilme yöntem ve şekillerini değiştirmiştir. Gelişen ve olgunlaşan bu süreçlerin ele alındığı çalışmamızda; muhasebe uygulamalarının tanıtımının yanı sara bağımsız Serbest Mali Müşavirlere yapılan anket ile İstanbul ilindeki meslek mensuplarının bu konuda görüş, öneri ve eleştirilerinin değerlendirilmesi ele alınmıştır. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde e- Devletle ilgili kavramlar açıklanacak ve geçmişten günümüze bu konudaki gelişmeler ele alındıktan sonra e-Devletin faydaları ve sakıncalarına yer verilecektir. İkinci Bölümde Hazine ve Maliye Bakanlığına bağlı Gelir İdaresi Başkanlığı'nın yapmış olduğu projeler ve uygulamalar ele alınacaktır. Üçüncü Bölümde ise, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın mükelleflere sunduğu hizmetlerden e-defter ve e-Belgelerle ilgili tanıtım ve açıklamalara değinilecektir. Son bölümde ise, İstanbul İlinde faaliyet gösteren bağımsız Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlerle yapılan bir anket çalışmasına yer verilecek ve sonuçları değerlendirilecektir. The revolution in Information and Communication Technologies has led to a continuous growth and development in our daily economic, social and cultural fields. The existence of the Internet has contributed to globalization by increasing both the amount of information in the environment and the speed of information flow. Due to rapid globalization, financial, social and technological changes, governments around the world have made their transition from traditional state understanding to electronic state understanding by investing in both infrastructure and software in order to provide citizen-oriented, efficient, transparent and effective services from a single point, always and uninterruptedly. have made great efforts in the last twenty years to ensure. In Turkey, the Revenue Administration, which is under the Ministry of Finance and Treasury, became a pioneer in the field of electronic government with its breakthroughs in the electronic environment, and in order to increase the efficiency of service delivery to both the accounting profession and the state, and to increase the transparency of administrative processes with the applications it developed in the field of accounting. has undertaken important projects. Electronic accounting applications, which is one of the electronic government activities that aim to improve the access and delivery of government services in order to benefit citizens and especially taxpayers, has changed the methods and ways of performing the duties within the scope of accounting transactions and activities. In our study, in which these developing and maturing processes are discussed; In addition to the promotion of accounting practices, the evaluation of the opinions, suggestions and criticisms of the professionals in the province of Istanbul with the survey made to independent Independent Financial Advisors were discussed. The study consists of four parts. In the first part, the concepts related to e-Government will be explained and after the developments in this subject from past to present, the benefits and drawbacks of e-Government will be given. In the second part, the projects and applications made by the Revenue Administration of the Ministry of Treasury and Finance will be discussed. In the Third Chapter, the introduction and explanations about e-Ledger and e-Documents, which are among the services offered by the Revenue Administration to taxpayers, will be discussed. In the last part, a survey iii conducted with independent Certified Public Accountants operating in Istanbul will be included and the results will be evaluated.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/6591Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]