Özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış çocukların annelerinde öfke aleksitimi ve savunma mekanizmaları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özet
Giriş ve Amaç: Bu araştırmanın amacı özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış çocuklarının annelerindeki öfke, aleksitimi ve savunma mekanizmalarının arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Gereç ve Yöntem: Bu araştırma, "İlişkisel Tarama Modeli" ne uygun olarak hazırlanmıştır. Araştırmanın Örneklem seçimi basit-rastgele örneklem seçim türü kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış çocukların annesi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise İstanbul ilindeki çeşitli rehabilitasyon merkezlerine başvuran özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış 150 çocuğun annesi oluşturmaktadır. Katılımcılar çeşitli rehabilitasyon merkezinden tesadüfi olarak seçilmiştir. Araştırma veri toplama süreci 2021 yılında gerçekleşmiştir. Bulgular: Yapılan araştırma sonucunda Çocuğun Cinsiyeti Değişkeni ile Toronto Aleksitimi Ölçeği ve Savunma Mekanizmaları Ölçeğinden elde edilen puanlar arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Çocuğun Cinsiyeti Değişkeni ile Çok Boyutlu Öfke Ölçeğinden elde edilen puanlar arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Ailenin Gelir Durumu değişkeni ile Toronto Aleksitimi Ölçeğinden elde edilen puanlar arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Ailenin Gelir Durumu değişkeni ile Çok Boyutlu Öfke Ölçeğinden elde edilen puanlar arasında anlamlı bir farklılık yoktur Annenin Yaşı değişkeni ile Çok Boyutlu Öfke Ölçeğinden elde edilen puanlar arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Ailenin Eğitim Durumu değişkeni ile Toronto Aleksitimi Ölçeğinden elde edilen puanlar arasında anlamlı bir farklılık yoktur. The aim of this study is to examine the relationship between anger, alexithymia, and defense mechanisms in mothers of children with specific learning disabilities. This research has been prepared in accordance with the "Correlational Survey Model". The sample selection for the research was made using simple-random sampling. The universe of the study consists of the mothers of children diagnosed with specific learning disabilities. The sample group of the study consists of the mothers of 150 children diagnosed with specific learning disabilities who applied to various rehabilitation centers in Istanbul. Participants were randomly selected from various rehabilitation centers. The research data collection process took place in 2021. As a result of the research, there is no significant difference between the Gender of the Child Variable and the scores obtained from the Toronto Alexithymia Scale and the Defense Mechanisms Rating Scale (DMRS). There is no significant difference between the Gender of the Child Variable and the scores obtained from the Multidimensional Anger Test. There is no significant difference between the family income variable and the scores obtained from the Toronto Alexithymia Scale. There is no significant difference between the family income variable and the scores obtained from the Multidimensional Anger Scale. There is no significant difference between the educational status of the family and the scores obtained from the Toronto Alexithymia Scale.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/6564Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]