Türkiye Milli Olimpiyat Komitesinin Diyarbakır'da gerçekleştirdiği 10-14 yaş arası kız çocuklarının spor yoluyla güçlendirme projesinde özgüven ve benlik saygısı değerlerinin incelenmesi
Özet
Araştırmamızda, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesinin Diyarbakır'da gerçekleştirdiği, 10-14 yaş aralığında Basketbol, Voleybol ve Badminton spor kursuna giden sosyoekonomik yönden dezavantajlı kız çocukların özgüven ile benlik saygısı düzeyleri arasında fark olup olmadığı açıklanmıştır. Düşük benlik saygısı ve özgüven eksikliği ergen yaştaki çocuklarda önemli bir risk faktörü olarak kabul edilmektedir. İleriki hayatlarında daha sağlıklı bir yaşam tarzının oluşmasında sporun özgüven ile benlik saygısı arasındaki ilişki inceleyerek alan yazına katkı sağlayacağı düşünülmüştür. Spor yapmanın, bireylere yaşamları boyunca bedensel ve sosyal açıdan yararları vardır ve hayatın önemli bir bölümünü oluşturan ve gelişim dönemleri içinde önemli bir yere sahip olan ergenlik döneminde spor yapmanın ergenlerin bedensel ve ruhsal açıdan olumlu etkileri olduğu düşünülmektedir. Ayrıca 10-14 yaş arası kız çocuklarının sosyoekonomik boyutları da ele alınmıştır. In our research, it has been explained whether there is a difference between the self-confidence and self-esteem levels of socioeconomically disadvantaged girls who attend the Basketball, Volleyball and Badmınton sports courses between the ages of 10-14, held in Diyarbakır by the National Olympic Committee of Turkey. Low self-esteem and lack of self-confidence are accepted as important risk factors in adolescents. It is thought that sports will contribute to the literature by examining the relationship between self-confidence and self-esteem in the formation of a healthier lifestyle in their future lives. In this district where the facilities are insufficient, such sports activities for girls will have a positive effect on the development of self-confidence and self-esteem. In addition, the socioeconomic dimensions of girls between the ages of 10-14 were also discussed.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/6529Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]