Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSavaş, Sezgin
dc.contributor.authorErgen, Emre
dc.date.accessioned2023-11-17T18:04:04Z
dc.date.available2023-11-17T18:04:04Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6445
dc.description.abstractThis study aims to reveal the categories in which companies collect data the most as well as the changes occurring in terms of these categories. The study, within this context, explores the connexion between the tendency to collect data, revenue, and customer satisfaction in order to lay bare the contribution of data collection to understanding the customer. The findings of the study suggest that the considerable amount of personal data collected by companies has no more than little bearing on customer satisfaction. The study also shows that companies request more data in certain categories. Furthermore, there appears to be an ambiguity in terms of the link between the tendencies of data collection and revenue/customer satisfaction. Another striking point that the findings of the study make is that the data that the companies request to collect vary by sectors with little difference.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, kurumların bireyler hakkında depoladığı kişisel veri tercihlerinin hangi kategorilerde yoğunlaştığı ve ilgili kategorilerin sektörel anlamda değişimlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaçla bağlantılı olarak çalışma, veri toplama eğilimi ile ciro ve memnuniyet arasındaki bağlantıyı da irdelemekte ve veri toplamanın tüketiciyi tanıma aşamasında sağladığı katkıyı tartışmaktadır. Çalışmanın sonuçlarına göre kurumların önemli düzeyde kişisel veri toplamasına rağmen bunların tüketiciler üzerindeki memnuniyet yansımasının sınırlı olduğu görülmüştür. Çalışmada, kurumların özellikle kişisel veri talep etme anlamında bazı kategorilerde yoğunluk gösterdiği tespit edilmiştir. Bununla birlikte şirketin sahip olduğu ciro ve müşteri memnuniyeti ile veri toplama eğilimleri arasındaki bağlantının belirsiz olduğu ve sektörel anlamda kurumların elde etmeyi talep ettiği verilerde küçük ölçekli de olsa değişiklik bulunduğu da çalışmanın diğer önemli sonuçları arasında yer almaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.17336/igusbd.1025833en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDigital footprinten_US
dc.subjectpassive footprinten_US
dc.subjectactive footprinten_US
dc.subjectpersonal dataen_US
dc.subjecttarget audienceen_US
dc.subjectDijital izen_US
dc.subjectpasif izen_US
dc.subjectaktif izen_US
dc.subjectkişisel verien_US
dc.subjecthedef kitleen_US
dc.titleThe Use of the Personal Data Collected Through Digital Footprints by Corporations in Understanding the Target Audience: An Analysis on Dot-com Companiesen_US
dc.title.alternativeKurumların Hedef Kitlelerini Tanıma Aşamasında Dijital İzler Yardımıyla Toplanan Kişisel Verilerin Kullanımı: İnternet Şirketleri Üzerinden Bir Değerlendirmeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-2141-1055en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-8214-0204en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage668en_US
dc.identifier.endpage689en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorSavaş, Sezgin
dc.contributor.institutionauthorErgen, Emre


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess