Seyahat Motivasyonlarının X, Y ve Z Kuşaklarına Göre Farklılıklarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma
Özet
Turizm pazarlamasında yaş faktörü önemli bir pazar bölümlendirme kriteri olarak kabul edilmektedir.
Bireyler doğdukları yıla göre X, Y ve Z şeklinde belli kuşaklara ayrılmaktadır. Her kuşağın kendine
has öne çıkan bazı davranış özellikleri bulunmaktadır. Bu davranış özellikleri turistik ürün ve hizmet
tercihinde de belirleyici rol oynayabilmektedir. Her yaş grubunun farklılık gösteren seyahat davranışlarının belirlenmesi ve buna uygun ürün ve hizmet geliştirilmesi turizm pazarlaması açısından önemli bir konudur. Öte yandan insanları seyahate yönelten farklı nedenler bulunmaktadır. Seyahat motivasyonu olarak açıklanan bu nedenler bireyleri hem seyahate iten “itici faktörler”, hem de gidecekleri
yerde onları çeken “çekici faktörler” olarak açıklanmaktadır. Bu araştırmanın amacı; X, Y ve Z kuşaklarının seyahat motivasyonlarının farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda her kuşaktan katılımcıların dâhil edildiği 566 kişiye kolayda örnekleme tekniği ile ulaşılarak
seyahat motivasyonlarına ilişkin hazırlanan anket formu doldurtulmuştur. Elde edilen veriler nicel
analiz teknikleri ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda yedi boyuttan oluşan seyahat
motivasyonlarının kuşaklara göre bazı farklılıklar gösterdiği görülmüştür. In tourism marketing, age factor is accepted as an important market segmentation criterion. Individuals are divided into certain generations in the form of X, Y and Z according to the year they were born.
Each generation has some distinctive behavioral features. These behavioral characteristics can also play
a decisive role in the choice of tourist products and services. Determining the different travel behaviors
of each age group and developing suitable products and services is an important issue in terms of
tourism marketing. On the other hand, there are different reasons leading people to travel. These
reasons, which are explained as travel motivation, are explained as both "driving factors" that push
individuals to travel and "attractive factors" that attract them at their destination. The purpose of this
research, to examine whether travel motivations of X, Y and Z generations differ. For this purpose,
566 people, including participants from each generation, were easily reached by sampling technique
and a questionnaire prepared for travel motivations was filled. The data obtained were analyzed by
quantitative analysis techniques. As a result of the analyzes, it was seen that the travel motivations
consisting of seven dimensions differed according to the generations.
Cilt
16Sayı
30Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/6348Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: