Show simple item record

dc.contributor.authorTama, Ömer Lütfi
dc.date.accessioned2018-12-03T21:13:29Z
dc.date.available2018-12-03T21:13:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/60
dc.descriptionDanışman: Erdal Şenen_US
dc.description.abstractHalkla birebir iletişimin temel taşı olan belediyelerde, iletişimin daha yoğun yapılabilmesi, vatandaşların ihtiyaç ve isteklerini karşılayabilmek ve onlara hızlı olarak cevap verebilmek adına belediyelerde iletişim merkezleri kurulmuştur. Yapılan bu çalışmada belediyelerde bulunan iletişim merkezlerinin kurumsal verimliliğe etkisi olup olmadığı anlaşılmaya çalışılmıştır. Çalışma; Belediyelerde iletişim merkezlerinin verimliliğe etkisi üzerine bir araştırma: Başakşehir Belediyesi örneği olarak adlandırılmış ve Başakşehir Belediyesi çalışanlarıyla kurumsal verimlilik üzerine bir çalışma yapılmıştır. Bu doğrultuda yapılan analizler sonucunda, belediyelerdeki iletişim merkezlerinin kurumsal verimliliğe olumlu bir etki yaptığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Belediyeler, Belediyelerde İletişim Merkezleri, Kurumsal Verimliliken_US
dc.description.abstractIn municipalities which are the corner stones of the communication with the community, communication centers are established in order to be able to provide communication in a more intensive way, to meet citizens' needs and aspirations and to answer to them quickly. This study is an attempt to understand whether communication centers established in municipalities do have an impact on the institutional productivity. In this study based on a research dealing with the impact of communication centers on productivity and named as the case of Municipality of Başakşehir, a survey is conducted together with employees of Municipality of Başakşehir in the contexte of institutional productivity. As a result of analysis in that direction, it can be assessed that communication centers in municipalities do have a positive impact on the institutional productivity. Key Words: Local Administrations, Communication Center in Municipalities, Institutional Productivity.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Other social sciences::Mass communicationen_US
dc.titleBelediyelerde İletişim Merkezlerinin Verimliliğe Etkisi: Başakşehir Belediyesi Örneğien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Call Centers in Terms of Efficiency in Municipalities: Başakşehir Municipality as an Exampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record