Safahat’ta Romana Yaklaşan Yapı: Mehmet Akif’in Safahat Eserinin Türsel Konumu
Özet
Mehmet Akif’in yedi ayrı kitabının bir araya getirilmesi ile oluşan Safahat eserinin içerdiği
şiirler Türk edebiyatında manzum hikâye türünün en önemli örnekleri arasında gösterilir. İkinci
Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’in ilk yıllarına kadar uzanan süreçte yayın hayatına devam eden Sıratımüstakim ve Sebilürreşad dergilerinde tefrika edilen bu şiirler dönemin sosyal ve politik olaylarına
sıkça değinmektedir. İdeolojik bir yayın organında yer alan, toplumsal meselelerin ele alındığı şiirlerde metindeki yapının, içeriğin ve şiir sesinin konumu da dönemsel koşullara göre değişmekte
ve roman türüne yaklaşmaktadır. Bu çalışmada Safahat külliyatındaki şiirlerin tefrika yayın süreci
içerisinde değişen ve roman türüne yaklaşan türsel yapısı tartışılacaktır. The poems included in Safahat, which was formed by bringing together seven different books
of Mehmet Akif, are shown among the most significant precedents of the verse-story genre in Turkish literature. These poems, which were serialized in Sıratımüstakim and Sebilürreşad magazines,
which continued to be published in the period from the Second Constitutional Monarchy to the
first years of the Republican Period, frequently refer to the social and political events of the period.
In poems dealing with social issues and taking place in an ideological publication; the structure,
content and voice of poetry in the text also change according to the conditions of the period and
approach to the genre of the novel. In this article, the generic structure of the poems in Safahat that
changed during the serial publication and converged to the genre of the novel will be discussed.
Cilt
6Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/6005Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: