Nevrotik Yöneticilerin İşkolik Davranışları Üzerine Bir Araştırma
Özet
Bu çalışmada, turizm işletmelerinin bir alt boyutu olan otel işletmelerinde çalışan üst ve orta kademedeki yöneticilerin nevrotik
kişilik yapıları ile işkolik davranışları arasındaki ilişkinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşabilmek adına nevrotiklik
için Karancı vd. (2007) geçerlik çalışmalarını yaptığı Eysenck kişilik envanterinden; işkoliklik için de Spence ve Robbins (1992)
tarafından geliştirilen, Kart (2005) tarafından geçerlik çalışmalarının yapıldığı WorkBAT ölçeğinden yararlanılmıştır. Alt amaçlarda
nevrotik kişilik yapısı ve işkolik davranışı olan yöneticilerin demografik özellikleri ve çalışılan işletmenin yıldız sayısına göre anlamlı
bir farklılık gösterip göstermedikleri araştırılmıştır. Veriler anket tekniği ile elde edilmiş olup araştırmanın sonucunda işkoliklik ve
nevrotiklik arasında pozitif yönlü, orta kuvvette bir ilişki saptanmıştır. Elde edilen bu sonuç hizmet sektöründe çalışan yöneticiler
için çalışanlarla uyum, iş yerine bağlılık, iş tatmini, kriz yönetimi açılarından önem taşımaktadır. In this study, with the purpose of putting forward the relationship between the neurotic personality structures of the
managers who work in the upper and middle level in the hotel enterprises which are the sub-dimension of the tourism enterprises
and their workaholic behaviors, it was benefited from Karancı et al. (2007) scale and Eysenck personality inventory with which he
carried out the validity studies for neuroticism WorkBAT scale which was developed by Spence and Robbins(1992) and with
which the validity studies were carried out by Kart (2005) for workaholism. In the sub-purposes, the fact that whether the
demographic features of the managers that have neurotic personality structure and workaholism behavior and the enterprise that
is worked with show a meaningful difference according to the number of stars was researched upon. The data has been collected
with a questionnaire method and it has been found out that there is a positive - oriented moderate relationship between
workaholism and neuroticism.
The acquired result is important in terms of the consistency of the managers working in the service sector with the employees,
dependence on the workplace, work satisfaction, crisis management.
Sayı
38Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/5892Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: