Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüneri Yöyen, Elif
dc.date.accessioned2023-10-15T10:27:10Z
dc.date.available2023-10-15T10:27:10Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5890
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde benlik saygısı ve yalnızlık arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma verileri 2015-2016 eğitim öğretim yılında İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi İdari Sosyal Bilimler Fakültesi ’nde öğrenim gören 527 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırmada “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği” ve “Ucla Yalnızlık Ölçeği”nin kullanılmış, veriler IBM SPSS 22.0 programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda benlik saygısı, insanlara güven duyma, kendilik kavramının sürekliliği, eleştiriye duyarlılık, depresif duygulanım, hayalperestlik, psikosomatik belirtiler, kişilerarası ilişkilerde tehdit hissetme, ana baba ilgisi, psişik izolasyon, tartışmalara katılabilme düzeyleri ile yalnızlık arasında anlamlı ilişki saptanmış; babayla ilişki alt boyutunun, yaş ve cinsiyetin ise yalnızlık düzeyini etkilemediği; benlik saygısı alt boyutlarının cinsiyet ve yaş ile ilişkili olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the connection between university students’ self respect and loneliness. The survey data was provided from 527 students studying at the faculty of Economic Administrative and Social Sciences, Istanbul Gelişim University, between 2015-2016. In the survey, ‘Rosenberg Self Respect Scale’ was used along with ‘Ucla Loneliness Scale’, and the data was analyzed with IBM SPSS 220. According to the survey results, ,there is a remarkable relation between loneliness and self respect, confidence, self-continuity, sensitivity to criticism, depressive emotion, fancifulness, psychosomatic symptoms, feeling threatened in relations with others, parental affection, psychic isolation, level of taking part in a discussion. It has been also found out that subdimension of relations with the father, age and gender don’t affect level of loneliness and that subdimensions of self respect are connected to age and gender.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHalil İbrahim Akyüzen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBenlik Saygısıen_US
dc.subjectYalnızlıken_US
dc.subjectBenlik Saygısı Alt Boyutlarıen_US
dc.subjectSelf respecten_US
dc.subjectLonelinessen_US
dc.subjectSubdimensions of self respecten_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Benlik Saygısı ve Yalnızlık Düzeylerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeResearch for The Levels of Self Respect and Loneliness of University Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-0539-9263en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage2185en_US
dc.identifier.endpage2198en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGüneri Yöyen, Elif


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess