Satış Faaliyetlerinde Hizmet İçi Eğitim ve Müşteri Odaklı Satış İlişkisi
Özet
Bu araştırmanın amacı Satış Faaliyetlerinde Hizmet İçi Eğitim ve Müşteri
Odaklı Satış İlişkisini araştırmaktır. Araştırmanın modeli betimsel tarama
modelidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır.
Anket formu demografik bilgileri içeren beş sorudan, Clemenz (2001)
tarafından geliştirilen Hizmet İçi Eğitim Algısı Ölçeği’den ve Müşteri Odaklı
Satış Ölçeği’den meydana gelmektedir. Hizmet içi eğitim ve müşteri odaklı
satış arasındaki ilişki incelendiğinde, tüm alt boyutlar arasında istatistiksel ve
pozitif yönde ilişki olduğu tespit edilmiştir. Hizmet içi eğitim çalışanların satış
becerilerini ve müşteri odaklılıklarını olumlu yönde etkilemektedir. The aim of this study is to research the relation between in service tarinning and
customer focused sales relations over sales related activities. The model of the
research is descriptive. As data collection tool survey has been used. The survey
consists five question of demographic information, two Scale Factors of which
are In service Trainning Perception Scale and Customer Focused Sales Scale.
After the relation has been examined it is confirmed that there is both statistical
and positive relation among the all subdimesions. In service trainning positvle
effects the employees both sales skills and customer focality.
Cilt
14Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/5884Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: