Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSavaş, Sezgin
dc.date.accessioned2023-10-05T11:33:15Z
dc.date.available2023-10-05T11:33:15Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.issn1308-3198
dc.identifier.issn2667-5811
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5766
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı literatürde henüz dikkatlerin yoğunlaşmamış olduğu bir konu olan Dunning-Kruger sendromu ile kurumsal dışavurumun arasındaki bağlantıyı irdelemektir. Çalışmanın ilk aşamasında Dunning-Kruger sendromu açıklanırken; ikinci aşamada kurumsal dışavurum kavramına değinilerek kurumsal dışavurum kavramının kapsamının altı çizilmiştir. Elde edilen veriler ile basın bülteni örnekleri ışığında karşılaştırmalı olarak iki farklı markanın dışavurum stratejilerinin ele alındığı çalışmada, yaşayan birer organizma olarak nitelediğimiz kurumların da sendrom geliştirebildikleri ve söz konusu sendromların kendilerini çevreye yansıtış biçimlerini etkilediğine ulaşılmıştır. Çalışma kapsamında bir takım nesnel veriler göz önüne alınarak basın bültenlerindeki iletişim stratejisinin ‘gerçeklik’ ile bağlantısı incelenirken, kurumların kendilerini basın bültenlerinde yansıttığı kadar başarı olup olmadıkları tartışılmıştır. Kurumların kendilerini çevreye doğru şekilde yansıtmaları aşamasında ise halkla ilişkiler mesleğinin eğitim işlevine duyulan ihtiyacın altı çizilerek, kurumsal dışavurum stratejisinin belirlenmesinde kurumların halkla ilişkilerin uzmanlığına güvenmeleri yönünde gereklilik ortaya koyulmuştur.en_US
dc.description.abstractPurpose of this study is to examine the relation between corporate expression and DunningKruger syndrome which is an understudied subject yet. Firstly, Dunning-Kruger syndrome is explained, then concept of corporate expression is mentioned and the scope of it is clarified. In this study, expression strategies of two separate brands are handled by comparing gathered data and examples of press releases; it is concluded that corporations, which are stated as a living organisms, could develop syndromes and this syndromes could affect their projections. Having regard to objective data, relation between communication strategies of press releases and reality studied, then it’s argued that whether corporates are as successful as they project themselves in press releases. In the phase of correct projection of corporates, importance of education of public relations profession is underlined and it is presented that corporates’ need of relying to public relations experts in the process of corporate expression strategy making.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherErciyes Üniversitesi İletişim Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.17680/akademia.92350en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDunning-Kruger sendromuen_US
dc.subjectKurumsal dışavurumen_US
dc.subjectHalkla ilişkiler ve eğitimen_US
dc.subjectDunning-Kruger syndromeen_US
dc.subjectCorporate expressionen_US
dc.subjectPublic relations and educationen_US
dc.titleDunning-Kruger Sendromu ve Kurumsal Dışavurumen_US
dc.title.alternativeDunning-Kruger Syndrome and Corporate Expressionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofErciyes İletişim Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-2141-1055en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2en_US
dc.identifier.endpage16en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorSavaş, Sezgin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess