“Squid Game” Dizisinin Korku ve Şiddet Temaları Bağlamında Ruhsal Çözümleme Yöntemiyle İncelenmesi
Özet
Hem geleneksel medya yapısı içinde hem de yeni dijital platformların varlığıyla diziler ve filmler, kitleleri
etkilerken küresel kodları da ortaya koymaktadır. Günümüzün en popüler dijital dizi ve film
platformlarından biri olan Netflix’te 17 Eylül 2021 tarihinde tüm dünyada gösterime açılan “Squid Game”
dizisi kısa sürede en çok izlenen orjinal yapım haline geldi. Sınırları aşan bir etkileşimle popüler kültürün
bir parçası oldu. Dizi, Güney Kore’de yetişkinlerin, çocuk oyunlarını oynadığı hikâyeler üzerinden
anlatılmaktadır. Asıl can alıcı noktası ise toplumsal pek çok konu oyunlar üzerinden anlatılırken,
katılımcıların açlık ve sefaletle mücadele ediyor olmasıdır. Oyunlar, mücadele alanlarını temsil ederken
katılımcılar ya hayatta kalıp devam edecekler ya da ölümle yüzleşeceklerdir. Anlatının büyük bölümüne
yerleştirilmiş olan “korku” ve “şiddet” unsurları, bizlere bu kavramların evrensel yüzünü yeniden
göstermektedir. İnsanı merkez alan sinema ve tıp disiplinlerinin örtüşmesini de sağlamaktadır. Son yıllarda
sinema ve tıp ilişkisinin akademik boyutta hem derslerde hem de yayınlarda ele alındığı bilinmektedir.
Psikolojinin konuları arasında yer alan “korku” ve “şiddet” kavramlarının, sinema dili içerisinde de yer
alması disiplinlerarası bir çalışmanın etkisini de ortaya koymaktadır. Bu çerçevede “Squid Game” dizisi
sinema perspektifinden ele alınarak Lacan ve Freud gibi düşünürlerin kuramlarından yararlanılarak “ruhsal
çözümleme” yöntemiyle incelenecektir. Both in the traditional media structure and with the presence of new digital platforms, TV series and movies
reveal global codes while affecting the masses. The "Squid Game" series, which was released globally on
September 17, 2021, on Netflix, one of today's most popular digital series and movie platforms, became the
most viewed original production in a short time. With an interaction that crossed borders, it became a part of popular culture. The series is told through stories that take part in South Korea where adults play
children's games. The punchline is that the participants are struggling with hunger and misery while many
social issues are explained through games. While the games represent the battle areas, the participants will
either survive and move on or will face death. "Fear" and "violence", the elements that are placed in an
essential part of the narration, demonstrate the universal face of these concepts again to us viewers. It also
makes it possible for the human-centered cinema and medicine disciplines to be overlapped. It is known that
during recent years, the relationship between cinema and medicine has been addressed both in lectures and
in publications in academic extent. As the concepts of "fear" and "violence", which are among the subjects of
psychology, also take part in the language of cinema sets the effect of an interdisciplinary study forth as well.
In this framework, the series "Squid Game" will be examined through the method of "psychoanalysis" by
going around the perspective of cinema and by benefiting from the theories of thinkers such as Lacan and
Freud.
Sayı
17Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/5467Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: