Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Nisa
dc.date.accessioned2023-08-12T18:13:10Z
dc.date.available2023-08-12T18:13:10Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2148-7219
dc.identifier.issn2458-9209
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5298
dc.description.abstractThe article focuses on the original series of Turkish streaming services Blu TV and Puhu TV released between 2017 and 2020 in terms of genre, and aims to discover their differences from the traditional television series having highly conservative narratives. After identifying that the crime drama genre is primarily preferred by these services, the ideological approach of genre analysis is adopted to study four series which are Masum (Innocent), Bozkır (Steppe), Şahsiyet (Persona), and Dip (Base). It is found that all four of the series share a common pessimism in a social context which is created by representing the evil as omnipotent and all members of the society as more or less victims. In addition, depicting the status quo as unchangeable strengthens the emphasis on -no escape- in general. It is possible to criticize these narratives for normalizing dysfunctional legal system, and neutralizing the prospect for improvement. In conclusion, the article claims that what these new series offer are far from being progressive, despite the freedom of their medium.en_US
dc.description.abstractMakale, yerli dijital platformlar Blu TV ve Puhu TV’nin 2017-2020 yılları arasında yayınladığı dizilerin türlerine odaklanarak, bu dizilerdeki anlatıların, fazlasıyla muhafazakâr olan geleneksel televizyon dizileri arasındaki farklılıklarını keşfetmeyi amaçlamaktadır. Suç draması türünün bu platformlarca sıklıkla tercih edildiği tespit edildikten sonra Masum, Bozkır, Şahsiyet ve Dip adlı diziler tür analizi yönteminin ideolojik yaklaşımı benimsenerek incelenmiştir. Seçilen dört dizinin toplumsal bağlamda benzer bir karamsarlığı paylaştığı görülmektedir. Buna gerekçe olarak ise kötüye sınırsız güç atfedilerek toplum üyelerinin her birinin az ya da çok kurban olarak temsil edilmesi gösterilebilir. Ayrıca statükonun değiştirilemez olarak tasvir edilmesi kaçışsızlığa yapılan vurguyu güçlendirmektedir. Bu nedenle söz konusu anlatıların işlevsiz hukuk sistemini normalleştirmeleri ve iyileşme beklentisini nötralize etmeleri nedeniyle eleştirilmesi mümkündür. Sonuç olarak makale, bu yeni dizilerin, mecralarının sunduğu özgürlüğe rağmen progresif anlatılar olmaktan uzak olduklarını iddia eder.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnkara Üniversitesien_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.24955/ilef.1038640en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectStreaming servicesen_US
dc.subjectgenreen_US
dc.subjectseriesen_US
dc.subjectTurkish seriesen_US
dc.subjectcrime dramaen_US
dc.subjectDijital platformlaren_US
dc.subjecttüren_US
dc.subjectdizileren_US
dc.subjectTürk dizilerien_US
dc.subjectsuç dramasıen_US
dc.titleNoir Than Ever: Crime Drama as the Popular Genre in Turkish Streaming Servicesen_US
dc.title.alternativeHer Zamankinden Daha Karanlık: Yerli Dijital Platform Dizilerinde Popüler Tür olarak Suç Dramalarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi İlef Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-7941-4470en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issueÖzel Sayıen_US
dc.identifier.startpage127en_US
dc.identifier.endpage148en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldırım, Nisa


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess