Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirden Erişti, Elif
dc.contributor.authorYazıcı, Gülay
dc.date.accessioned2023-07-14T06:18:11Z
dc.date.available2023-07-14T06:18:11Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2536-4499
dc.identifier.issn2602-2605
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5028
dc.description.abstractAmaç: Araştırma hemşirelerin elektrokardiyografi bulgularını yorumlamadaki bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Kontrol grupsuz yarı deneysel ön test/son test şeklinde uygulanan araştırma, Türkiye'deki bir eğitim araştırma hastanesinin yoğun bakım ile yataklı kliniklerinde çalışan ve gönüllü olan 134 hemşire ile tamamlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Araştırmadaki 134 hemşireye araştırmacı tarafından ön test yapılmış, eğitim almayı kabul eden 52 hemşireye ise bire bir elektrokardiyografi eğitimi verilmiş ve son test uygulanmıştır. Veriler SPSS programı ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırmaya katılan hemşirelerin ön testte lisansüstü eğitim alma, yoğun bakımda çalışma ve daha önce elektrokardiyografi eğitimi alma durumlarında bilgi düzeyi daha yüksek bulunurken; son testte ise lisansüstü eğitim alma, dokuz yıl veya daha az mesleki deneyim ile dokuz yıl veya daha az klinik deneyimi olma durumlarında daha yüksek olduğu belirlenmiştir (p<0.05). Hemşirelerin eğitim öncesi düşük olan elektrokardiyografi yorumlama puanlarının verilen eğitim sonrası anlamlı derecede arttığı görülmüştür (p<0.05). Sonuç: Hemşirelere verilen bire bir elektrokardiyografi eğitiminin hemşirelerin EKG yorumlamadaki bilgi düzeylerini artırdığı belirlenmiştir. Hemşirelik alanındaki eğitim planlamalarının sık aralıklarla, mümkünse bire bir olarak ve görsel materyal desteği kullanılarak yapılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractAim: The research was carried out to determine the knowledge level of nurses in interpreting electrocardiography findings. Method: The research, which was applied as a quasi-experimental pre-test/post-test without a control group, was completed with 134 volunteer nurses working in the intensive care and inpatient clinics of a training and research hospital in Turkey. A questionnaire consisting of two parts was used as a data collection tool in the research. 134 nurses in the study were pre-tested by the researcher, 52 nurses who agreed to receive training were given one-on-one electrocardiography training and the post-test was administered. The dataset was evaluated with the SPSS program. Results: While the pre-test knowledge level of the nurses participating in the study was higher in the cases of receiving postgraduate education, working in intensive care and having previously received electrocardiography training; in the last test, it was determined that they were more likely to have a postgraduate education, nine years or less of professional experience, and nine years or less of clinical experience (p<0.05). It has been observed that electrocardiography interpretation scores of nurses who were low before the training increased significantly after the given training (p<0.05). Conclusion: It was determined that one-to-one electrocardiography training given to nurses increased the knowledge level of nurses in ECG interpretation. It is recommended that training plans in the field of nursing be made at frequent intervals, one-on-one if possible, and using visual material support.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.38079/igusabder.1004693en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAritmien_US
dc.subjectelektrokardiyografien_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.subjecthemşireen_US
dc.subjectArhythmiaen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectelectrocardiographyen_US
dc.subjectnurseen_US
dc.titleHemşirelerin Elektrokardiyografi Bulgularını Yorumlamadaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of Nurses’ Knowledge Levels in Interpretting Electrocardiography Findingsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-8393-2097en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-8195-3791en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage244en_US
dc.identifier.endpage257en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess