Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOlan, Ayşe Nur
dc.date.accessioned2023-06-06T10:09:13Z
dc.date.available2023-06-06T10:09:13Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4807
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ NEBİ MUSTAFA GÜMÜŞ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Odyoloji Ana Bilim Dalı Konu: Kulak Burun ve Boğaz = Otorhinolaryngology (Ear-Nose-Throat) Dizin: Kulak hastalıkları = Ear diseases ; Çocuklar = Children ; İşitme = Hearing ; İşitme cihazları = Hearing aids ; İşitme kaybı = Hearing lossen_US
dc.description.abstractİşitme cihazının doğru kullanımı işitsel gelişim, dil ve konuşma gelişimi, sosyal ve bilişsel gelişim açısından oldukça önemlidir. Bu çalışmanın amacı çocukların işitme cihazı sırasında karşılaştıkları sorunları belirlemek ve ebeveynleri işitme cihazı kullanımı hakkında bilinçlendirmektir. Çocuklarda işitme cihazı kullanımında karşılaşılan teknik, bireysel ve sosyal boyuttaki sorunlara dayalı 20 soruluk anket soruları çalışılmıştır. Anket çalışması Bitlis Zirve İşitme Merkezi ve Bitlis Dideban Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde yapılmıştır. Çalışmaya bilateral işitme cihazı kullanan, ek engeli bulunmayan 3-12 yaş aralığındaki çocuklar dâhil edilmiştir. Sorulara verilen cevaplarda yaşa ve cinsiyete göre karşılaştırma yapılmıştır. Yaşa göre karşılaştırma yapılırken 3-7 ve 8-12 yaş gruplaması yapılmıştır. Çalışmaya 29 'u kız ve 31'i erkek olmak üzere 60 kişi dâhil edilmiştir. Başlangıçta çalışmanın 80 kişiye uygulanacağı planlanmış fakat 20 kişi istenilen şartları taşımadığından çalışmaya dâhil edilmemiştir. Çalışmada istatistiksel analizler için IBM SPSS (IBM Corp. Windows için Versiyon 26.0) kullanılmıştır. Elde edilen kategorik veriler sayı ve yüzde istatistikleri ile özetlenmiştir. Kategorik değişkenler arası ilişkiler ise Ki-kare testi ile çözümlenmiştir. Ki-kare çözümlemesinde exact (kesin) p değerleri hesaplanmıştır. Tüm analizlerde istatistiksel anlamlılık düzeyi % 5 olarak kabul edilmiştir. Çalışmamızın sonucunda yaş gruplarına göre yapılan karşılaştırmada, ' İşitme cihazınızı kendiniz takabiliyor musunuz?' ve 'İşitme cihazınızın pillerini kendiniz değiştirebiliyor musunuz? 'sorunlarına verilen cevapların dağılımında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Yaş gurubu ilerledikçe çocukların cihazlarını ve pillerini kendileri takabildikleri sonucuna varılmıştır. Yaş gruplarına göre yapılan karşılaştırmada 'Okulda veya kreşte cihazınızı düzenli olarak takıyor musunuz?' sorusunda da istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu soruya 3-7 yaş grubu çocukların çoğunluğu (yaklaşık %74'ü) evet cevabını verirken yaklaşık %26'sı 'bazen ve hayır' cevabını vermişlerdir. 8-12 yaş grubunda bu soruya 'bazen' cevabı veren yoktur ve yalnızca 4 kişi 'hayır' cevabını vermiştir.   Buna dayanarak okul veya kreşte işitme cihazını düzenli kullanma davranışı 8-12 yaş grubu çocuklarda daha iyi bir düzeydedir diyebiliriz. Çalışmamızda cinsiyete göre yapılan karşılaştırma sonuçlarında ise anlamlı farklar bulunamamıştır.en_US
dc.description.abstractCorrect use of hearing aids is important for auditory development, language and progress, social and progress. The aim of this study is to determine the problems that children encounter during hearing aids and to raise awareness of parents about hearing aid use. A 20-question survey that studied the technical, personal and social problems encountered in the use of hearing aids in children. The survey was conducted at Bitlis Zirve Hearing Center and Bitlis Dideban Special Education and Rehabilitation Center. Children between the ages of 3-12 who use bilateral hearing aids and have no additional disabilities were included in the study. The answers to the questions were grouped according to age and gender. When making comparisons according to age, 3-7 and 8-12 age groupings were compared. A total of 60 people, 29 girls, and 31 boys were included in the study. Initially, it was planned to include 80 people in the study, but 20 people did not meet the necessary requirements of the study. IBM SPSS (IBM Corp. Version 26.0 for Windows) was used for statistical analysis in the study. The categorical data obtained were summarized with number and percentage statistics. Relationships between categorical variables were analyzed with the Chi-square test. Exact p values were calculated in the chi-square analysis. Statistical significance level was accepted as 5% in all analyses. In our study, the results of the answers given to the questions "Can you wear your hearing aid yourself?" and "Can you replace the batteries of your hearing aid yourself?" were analyzed statistically. Significant differences were found between the results. In the comparison made by age groups, "Do you wear your device regularly at school or kindergarten?" While the majority of children aged 3-7 (approximately 74%) answered yes to this question, about 26% answered 'sometimes and no'. In the 8-12 age group, no one answered 'sometimes' to this question and only 4 people answered 'no'.   Based on this, we can say that the behavior of using hearing aids regularly at school or kindergarten is better in children aged 8-12. In our study, no significant difference was found in the comparison results according to gender.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectİşitme Cihazıen_US
dc.subjectİşitme Kaybıen_US
dc.subjectİşitsel Gelişimen_US
dc.subjectHearing Aiden_US
dc.subjectAuditory Aiden_US
dc.subjectHearing Lossen_US
dc.subjectAuditory Developmenten_US
dc.titleİşitme cihazı kullanan çocuklarda cihaz kullanım sorunlarıen_US
dc.title.alternativeHearing aid problems experienced by children using hearingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess