Özgül öğrenme güçlüğü olan 9-12 yaş çocuklarda hızlı okuma eğitiminin benlik algısı üzerine etkisi
Özet
Bu araştırmanın genel amacı, özel öğrenme güçlüğü olan 9-12 yaş çocuklarda hızlı okuma eğitiminin benlik algısı üzerine etkisinin incelenmesidir. Bu amaç dahilinde araştırma grubu 2021-2022 yılında İstanbul ilinde Avrupa Yakasında bulunan Büyükçekmece ve Beylikdüzü İlçesine bağlı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde eğitim alan bireylerden oluşmuştur. Çalışmaya 9-12 yaşları arasında 30 çocuk katılmıştır. Deney grubunda 15, kontrol grubunda 15 olmak üzere toplam 30 özel öğrenme güçlüğü tanısı olanlar araştırmaya dahil edilmiştir. Yapılan çalışma deneysel araştırma olarak tasarlanmıştır. Deney grubundaki 15 öğrenciye 8 hafta boyunca toplam 32 saat hızlı okuma eğitimi verilmiştir. Çalışmada veri toplama araçları olarak araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, çocukların algıladıkları özgüven ve kendilik algısı düzeyini belirlemek amacıyla çocuklar için benlik algısı profili kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda hızlı okuma eğitiminin özgül öğrenme güçlüğüne sahip 9-12 yaş arası çocuklarda benlik algısını olumlu yönde etkilediği hipotezi sınanmıştır. Özel öğrenme güçlüğü olan çocukların annelerinin eğitim durumuna göre hızlı okuma etkinliği öncesi ve sonrası benlik algılarında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Özel öğrenme güçlüğü olan çocukların babalarının eğitim durumuna göre hızlı okuma etkinliği öncesi ve sonrası benlik algılarında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Çalışmadan elde edilen sonuçlar dikkate alındığında hızlı okuma eğitiminin özel öğrenme güçlüğü bulunan çocuklarda benlik algısının geliştirilmesinde etkili bir yöntem olduğu söylenebilir. The general objective of this research is to examine the effect of speed-reading training on self-perception in 9- to 12-year-old children with specific learning disorders. In line with this objective, the study group consisted of individuals receiving training at the Special Education and Rehabilitation Centers in Büyükçekmece and Beylikdüzü Districts on the European Side of Istanbul during 2021-2022. 30 children between the ages of 9 and 12 took part in the study. A total of 30 individuals diagnosed with specific learning disorders, that is, 15 in the experiment group and 15 in the control group, were included in the study. The study was designed as experimental research. A total of 32 hours of speed-reading training was given to 15 students in the experiment group for 8 weeks. Personal data forms prepared by the researcher were used as data collection tools, and self-perception profiles for children were used to determine the level of self-confidence and self-perception as perceived by children as part of the study. In line with the objective of the study, the hypothesis that speed reading training positively affects self-confidence and self-perception in children between the ages of 9 and 12 with specific learning disorders was tested. It has been observed that there were no significant differences in the self-perception of children with specific learning disorders before and after the speed-reading activity based on the education of their mothers. It has been observed that there were no significant differences in the self-perception of children with specific learning disorders before and after the speed-reading activity based on the education of their fathers. Under the light of the conclusions of the study, it can be said that speed reading training can be an effective method in improving the self-perception of children with specific learning difficulties.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4651Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: