Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAl Bayati, Mustafa Ali Saqee
dc.date.accessioned2023-05-10T13:07:30Z
dc.date.available2023-05-10T13:07:30Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4585
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. AYDIN PEKEL Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı / Spor Yönetimi Bilim Dalı Konu: Spor = Sportsen_US
dc.description.abstractÇalışmanın temel amacını spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri ile mesleki kimlik durumları arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmanın diğer bir amacını ise öğrencilerin cinsiyet, bölüm, sınıf ve spor geçmişi durumunu yansıtan bağımsız değişkenlerinin sosyal beceri düzeyleri ile mesleki kimlik durumlarına göre incelenmesidir. Araştırma; nicel araştırma modeline göre tasarlamış olup, betimsel ve ilişkisel taramaya yönelik bir yöntem tercih edilmiştir. Araştırmanın evrenini, İstanbul İlinde yer alan üniversitelerin Spor Bilimleri Fakültesi ve Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu bölümlerinde okuyan ve aktif sporcu olan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise (n= 650) katılımcı oluşturmaktadır. Katılımcıların ölçeklere eksik yâda hatalı verdikleri cevaplar değerlendirilmiş olup (n=627) katılımcı araştırmaya dâhil edilmiştir. Katılımcılara, sosyo demografik özelliklerinin belirlenmesi amacıyla; cinsiyet, bölüm, sınıf ve spor geçmişi soruları ile sosyal beceri ölçeği ve mesleki kimlik ölçeği veri toplama araçları olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25.0 paket programına girilmiş ve analizler bu program aracılığı ile yapılmıştır. İstatistiksel analiz olarak Bağımsız Örneklem T testi ve Oneway ANOVA analizi uygulanmıştır. İstatistiksel olarak p<0,05 istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir. Sonuç olarak, erkeklerin sosyal beceri düzeyinin kadınlara nazaran daha iyi seviyede olduğu cinsiyetin sosyal kontrol, duygusal anlatımcılık ve sosyal beceri düzeyini etkilediği belirlenmiştir. Kadınların yatay ve dikey kariyer keşfinde daha iyi oldukları, yetenek ve becerilerine uygun kariyer planlamayı erkeklere nazaran daha iyi algıladıkları anlaşılmaktadır. Erkeklerin ise geleceğe yönelik kariyer değişikliğine daha açık oldukları tespit edilmiştir. Bölüm değişkeninin sosyal beceri; sosyal anlatımcılık, sosyal duyarlılık ve duygusal anlatımcılık boyutlarında belirleyici olduğu belirlenmiştir. Egzersiz ve spor bilimleri bölümü öğrencilerinin mesleki kimliklerine yönelik yatay/dikey kariyer keşiflerinde ve kendine uygun olan kariyere odaklanma noktasında diğer bölümlere göre daha iyi sevide olduğu anlaşılmaktadır. Sınıf düzeyi artıkça sosyal anlatımcılık ve sosyal duyarlılık düzeyinin artış gösterdiği, sosyal beceri düzeyinin ise tam aksine azaldığı gözlemlenmiştir. Mesleki kimliğe yönelik yatay kariyer keşfi, dikey kariyer keşfi, kariyer bağlılığı oluşturma, kariyer bağlılığı ile özdeşleşme ve mesleki kimlik toplam skorunda sınıf değişkenine göre farklılık olduğu tespit edilmiştir. 4.sınıf öğrencilerinin yetenek, beceri, bilgi ve yetkinlerinin farkında oldukları ve buna yönelik kariyer yönelimi gösterdikleri anlaşılmaktadır. Spor geçmişinin sosyal beceriye yönelik algıda belirleyici bir değişken olmadığı tespit edilmiştir. Spora yeni başlayan (1-2 yıl) öğrencilerin kariyer keşfi sürecinde oldukları kendi beceri ve yeteneklerine uygun kariyer hedefi araştırma eğilimi gösterdikleri belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of the study is to evaluate the relationship between the social skill levels Dec professional identity status of university students who have received sports education. Another purpose of the research is to examine the independent variables reflecting the gender, department, class and sports background status of the students according to their social skill levels and professional identity status. The research was designed according to the quantitative research model and a method for descriptive and relational screening was preferred. The universe of the research is composed of students who are active athletes studying at the departments of the Faculty of Sports Sciences and the School of Sports of Physical Education of universities located in Istanbul Province. The sample of the study consists of (n= 650) participants. Participants' incomplete or incorrect answers to the scales were evaluated and (n=627) participants were included in the study. In order to determine the socio-demographic characteristics of the participants,; gender, department, class and sports history questions, as well as the social skills scale and the professional identity scale were used as data collection tools. The data obtained were entered into the SPSS 25.0 package program and the analyses were performed through this program. Independent Sample T-test and Oneway ANOVA analysis were used as statistical analysis. A p value of <0.05 was considered statistically significant. As a result, it was determined that men's social skill level was at a better level than women's, and gender affected social control, emotional expression, and social skill level. It is understood that women are better at horizontal and vertical career exploration and perceive career planning in accordance with their abilities and skills better than men. It has been found that men are more open to future career changes. The social skills of the department variable; it has been determined that the dimensions of social expression, social sensitivity and emotional expression are decisive. It is understood that the students of the department of exercise and sports sciences have better knowledge about horizontal/vertical career discoveries related to their professional identity and focusing on a career that suits them than other departments. As the class level increased, it was observed that the level of social expression and social sensitivity increased, while the level of social skills, on the contrary, decreased. It was found that there was a difference in the total score of horizontal career exploration, vertical career exploration, career commitment creation, identification with career commitment and professional identity for professional identity according to the class variable. 4.it is understood that the students of the class are aware of their abilities, skills, knowledge and competencies and show a career orientation towards this. It has been determined that sports background is not a determining variable in the perception of social skills. It has been determined that students who are new to sports (1-2 years) tend to search for a career goal in accordance with their own skills and abilities that they are in the process of career discovery.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSporen_US
dc.subjectKariyeren_US
dc.subjectSosyal Becerien_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectCareeren_US
dc.subjectSocial Skillsen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.titleSpor eğitimi alan öğrencilerde sosyal beceri ve mesleki kimlik durumlarıen_US
dc.title.alternativeSocial skills and occupational identity situations of students taking sports educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess