Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk sevme durumlarına etki eden değişkenlerin incelenmesi
Özet
Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin çocuk sevme durumlarına etki eden değişkenler incelenmiştir. Araştırmanın verileri, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Tekirdağ İli, Çorlu İlçesinde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel ve resmi anaokullarında görev yapan, 132 okul öncesi öğretmeninden elde edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk sevme durumlarının belirlenmesinde, Barnett ve Sinisi (1990) tarafından, insanların çocuklara yönelik tutumlarını ölçme amacıyla geliştirdikleri ve Türkiye için güvenirlik ve geçerlik çalışması, Duyan ve Gelbal (2008) tarafından yapılan Barnett Çocuk Sevme Ölçeği (BÇSÖ) kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmenlerin özelliklerine ilişkin bilgiler, araştırmacı tarafından hazırlanan Demografik Bilgi Formu ile elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde, verilerin özelliklerine uygun olarak parametrik testler kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, okul öncesi öğretmenlerinin medeni durum değişkeni, çocuk sahibi olma değişkeni, çocuk sayısı değişkeni ve mesleği isteyerek seçme değişkenine göre çocuk sevme puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu, görev aldıkları kurumları, çalışma süreleri ve haftalık çalışma süreleri ile çocuk sevme puanları ve yaşları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı saptanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda, okul öncesi öğretmenlerinin çocuk sevme durumlarını medeni durum, çocuk sahibi olma ve mesleği isteyerek seçme durumlarının olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. In this study, the variables affecting the preschool teachers' liking for children were examined. The data of the study were obtained from 132 preschool teachers working in private and public kindergartens affiliated to the Ministry of National Education in Çorlu District of Tekirdağ Province in the 2021-2022 academic year. The Barnett Child Liking Scale (CLS), developed by Barnett and Sinisi (1990) to measure people's attitudes towards children, and a reliability and validity study for Turkey, conducted by Duyan and Gelbal (2008), was used to determine the preschool teachers' level of liking for children. In the study, information about the characteristics of teachers was obtained with the Demographic Information Form prepared by the researcher. In the analysis of the data obtained from the research, parametric tests were used in accordance with the characteristics of the data. According to the findings obtained in the study, there is a statistically significant difference between preschool teachers' scores of liking children according to marital status variable, having children variable, number of children variable and choosing the profession voluntarily. It was determined that there was no significant difference between their scores and ages. In line with the findings, it was concluded that the marital status, having a child and choosing the profession voluntarily affected the preschool teachers' love of children status positively.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4575Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: