Üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri ile sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özet
Bu çalışmanın amacı üniversitesi öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı ile iletişim becerileri arasındaki yordayıcı ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada betimsel araştırma tekniklerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi, 18 ilde, 38 üniversitede öğrenim gören 152 öğrenciden oluşmaktadır. (Not: Araştırmaya katılan 3 öğrenci okuduğu ili, 3 öğrenci okuduğu üniversiteyi, 9 öğrenci okuduğu bölümü/programı söylememiştir.) Öğrencilerin sosyal medya bağımlılığını belirlemek için 'Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği' ve iletişim becerilerini belirlemek için 'İletişim Becerileri Ölçeği' ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler için, SPSS programı aracılığı ile, betimsel analizler, Pearson korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon analizi testleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda sosyal medya bağımlılığı ve iletişim becerileri arasında ters yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. The aim of this study was to examine the predictive relationship between social media addiction and communication skills of university students. Relational screening model from descriptive research techniques was used in the research. The sample of the study consists of 152 students studying at 38 universities in 18 provinces. (Note: 3 students who participated in the research did not say the city they studied, 3 students did not say the university they studied and 9 students did not say the department / program they studied.) The 'Social Media Addiction Scale' was used to determine students' social media addiction and the 'Communication Skills Scale' scales were used to determine their communication skills. For the data obtained in the study, descriptive analysis, Pearson correlation analysis and simple linear regression analysis tests were applied through the SPSS program. As a result of the research, a significant inverse relationship was found between social media addiction and communication skills.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4469Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: