COVID-19 pandemi sürecinde beden eğitimi ve spor yüksek okulu öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi (vakıf üniversitesi örneği)
Özet
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin Covid-19 pandemi döneminde uzaktan eğitim sürecine e-öğrenmeye etki eden (cinsiyet, yaş, maddi durum, bölüm, sınıf, bilgisayara sahip olma, internet erişimine sahip olma, bilgisayar ve internet kullanma durumu, günlük ortalama kaç saat internet ve bilgisayar kullanma durumu, interneti hangi amaçla kullanma durumu, hangi yöntemle daha iyi öğrenme durumu) çeşitli değişkenlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında, İstanbul Gelişim Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören gönüllülük esası ile seçilmiş 302 kadın ve 411 erkek olarak toplam 713 öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırmamızda nicel araştırma modellerinden tarama yöntemi kullanılmıştır.Araştırmada, kişisel bilgi formu ve e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Katılımcıların kişisel bilgi formu ve e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeği elektronik ortama aktarılarak katılımcıların soruları yanıtlamaları sağlanmıştır. Araştırmamızda kullanılan ölçek, Türkiye'ye uyarlanmış e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeğidir Kişisel bilgi sayfasından ve e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeğinden elde edilen veriler, IBM SPSS 25.0 yazılım paket programına girilmiş ve program aracılığıyla analiz edilmiştir. Veriler normal dağılım göstermemektedir. Araştırma amacıyla oluşturulan hipotezlerin istatistiksel bir süreç olarak test edilmesinde Mann Whitney U ve Kruskal Wallis-H analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Beden Eğitimi ve Spor yüksekokulu öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarında cinsiyet, yaş, maddi durum, sınıf, bilgisayara sahip olma, internet erişimine sahip olma, bilgisayar ve internet kullanma düzeyleri, kullanım sürelerine ve öğrenme yöntemine göre arasında anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Bölüm, kulanım amaçlarına (internet, bilgisayar) arasında anlamlı düzeyde bir farklılık bulunmamıştır. Physical Education and Sports School students' distance education process during the Covid-19 pandemic period, which affects e-learning (gender, age, financial situation, department, class, having a computer, having internet access, using a computer and internet, how many hours of internet and computer use on average per day, using the internet for what purpose, which method is better learning) It was aimed to examine various variables. The Development of the Research consists of the 2020-2021 education period. The sample of the research consists of a total of 713 students, 302 female and 411 male, with the principle of Education must be educated and Physical Education observed in the School of Sports. In our study, the survey method, one of the quantitative research models, was used. Personal information form and attitude scale towards e-learning were used in the research. Participants' personal information form and attitude scale towards e-learning were transferred to the electronic environment, allowing the participants to answer the questions. The scale used in our research was adapted to Turkey and developed by the information communication technologies skills experience and attitude scale towards e-learning developed by Haznedar and Baran (2012) by Wilkinson, Roberts and While (2010). The data obtained from the personal information form and the attitude scale towards e-learning were entered into the IBM SPSS 25.0 package program and analyzes were made through this program. The data do not show normal distribution. Mann Whitney U and Kruskal Wallis-H analyzes were used to test the hypotheses created for research as a statistical process. As a result of the research, it has been revealed that there is a significant difference between the attitudes of Physical Education and Sports School students towards e-learning according to gender, age, financial situation, class, having a computer, having internet access, level of computer and internet use, duration of use and learning method. out. There was no significant difference between the department's usage purposes (internet, computer).
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4453Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: