Spor örgütlerinde sosyal sermaye ile örgütsel değişim bağlılığı arasındaki ilişki
Özet
Bu çalışmanın amacı spor örgütleri çalışanlarının sosyal sermaye algıları ile örgütsel değişim bağlılığı arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Deneklerin sosyal sermaye algılarını ölçmek için Bullet ve Onxy (2000) tarafından geliştirilen Ardahan (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan "Sosyal Sermaye Ölçeği" ile örgütsel değişim bağlılıklarını ölçmek için ise Dunham, Grube, Gardner, Cummings ve Pierce (1989) tarafından geliştirilen Bingül (2006) tarafından Türkçeye uyarlanan "Örgütsel Değişim Algısı Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin nasıl dağıldığını görmek için Kolmogorow-Smirnow testi uygulanmış ve basıklık-çarpıklık değerleri kontrol edilmiştir. Örgütsel değişim ölçeği ve sosyal sermaye ölçeğine ait güvenilirlik analiz yapılarak her iki ölçek için Cronbach's Alpha katsayıları elde edilmiştir. Veri toplama yöntemi olarak gönüllülük esasına dayanan çevrimiçi anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ilinde kâr amacı güden ve gütmeyen aktif spor tüketimine haiz hizmet sunucularının teknik, idari, üyelik hizmetleri, eğitim ve temizlik hizmeti çalışanlarından oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini ise 533 kişi oluşturmaktadır. Elde edilen veriler doğrultusunda çalışmaya katılan katılımcıların sosyal sermaye algıları arttıkça değişim bağlılıkları da artmaktadır. Sonuç olarak spor örgütü çalışanlarının çalışma arkadaşlarıyla bir araya gelebilecekleri değişimi destekleyen, sosyalleşme faaliyetlerinin, eğlenceli grup çalışmalarının, yardımlaşma ve empati kurma gibi becerileri geliştirmek adına daha üst eğitimler almalarının desteklenmesi olumlu katkılar sağlamaktadır. The aim of this study is to investigate the relationship between the social capital perceptions of the employees of sports organizations and their commitment to organizational change. "Social Capital Scale" was used to measure the social capital perceptions of the subjects, and the "Organizational Change Perception Scale" was used to measure their organizational change commitment. The Kolmogorow-Smirnow test was applied and the kurtosis-skewness values were checked. Cronbach's Alpha Coefficients were obtained for both scales by analyzing the reliability of organizational change scale and social capital scale. Voluntary online survey technique was used as data collection method. The universe of the research consists of the technical, administrative, membership services, training and cleaning service employees of the for-profit and non-profit active sports consumption service providers in the province of Istanbul. The research sample consists of 533 people. In line with the data obtained, it was concluded that as the social capital perceptions of the participants increased, their commitment to change also increased. In this direction, it is thought that directing the employees of sports organizations to higher education in order to develop their skills such as socialization activities, fun group work, cooperation and empathy, which support change where they can come together with their colleagues, will make positive contributions.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4425Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: