COVID-19 sürecinde özel spor salonuna üye olan bireylerin memnuniyet düzeylerinin incelenmesi: Bakırköy örneği
Özet
Çalışmamızda Covid-19 sürecinde özel spor salonuna üye olan bireylerin memnuniyet düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında bireylerin üye memnuniyetlerinin, hizmet algısı ile arasındaki ilişkinin incelenmesi ve üye memnuniyetlerinin cinsiyet, yaş, gelir düzeyi, meslek, spora devam süresi, spor salonu kullanım sıklığı ve Covid-19 sürecindeki algılar değişkenleri bakımından anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığına bakılmıştır. Araştırma grubunu 15'le 57 yaş aralığında değişen ve İstanbul Bakırköy ilçesinde özel spor salonlarına devam eden bireyler oluşturmaktadır. Çalışmaya dahil olacak kişiler tercih edilirken uygun örnekleme metodundan faydalanılmıştır. Çalışma genel tarama modellerinden, ilişkisel tarama modeliyle yapılmıştır. Çalışmada "Kişisel Bilgi Formu, QSport-14 Ölçeği, Memnuniyet Ölçeği" kullanılarak veri elde edilmiştir. Araştırmanın amaçları doğrultusunda üye memnuniyeti ve hizmet kalitesi algısı arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla, Tanımlayıcı bilgi formu, memnuniyet ölçeği ve Q sport 14 ölçeği verileri IBM SPSS25.0 paket programına girilmiş ve analizler bu program aracılığı ile yapılmıştır. Adaylara ilişkin kişisel bilgiler, envanter ortalamaları ve faktör puanları frekans (f) ve yüzde (%) değerleri tespit edilerek verilmiştir. Puanların normal dağılım durumlarına; normal dağılım eğrileri, çarpıklık-basıklık (skewness-kurtosis) değerleri, histogramlar aracılığı ile normal dağılım eğrileri ve grup büyüklüğünün 50'den büyük olduğu durumlarda kullanılan Kolmogorov-Smirnov testi değerleri incelenerek bakılmıştır. İstatistiksel işlem olarak Mann Whitney U, Kruskal Walls H ve Spearman Korelasyon analizinden faydalanılmıştır. Katılımcıların memnuniyet düzeyi yüksek seviyede, Q Sport-14; hizmet kalitesinin genel düzeyinin ve alt boyutlarının yüksek seviyede olduğu tespit edilmiştir. Within the scope of this research, it is aimed to examine the satisfaction levels of individuals who are members of the private gym during the Covid-19 process. Within the scope of the research, it was examined whether members' satisfaction differed significantly in terms of gender, age, income level, profession, duration of sports attendance, gym usage frequency and perceptions during the Covid-19 process. The research group consists of individuals between the ages of 15 and 57 who attend private sports halls in Bakırköy, Istanbul. Appropriate sampling method was used while selecting the individuals to participate in the study. The research was carried out with relational scanning model, one of the general scanning models. Data were obtained by using Personal Information Form, QSport-14 Scale and Satisfaction Scale. In line with the aims of the study, Descriptive information form, satisfaction scale and Q sport 14 scale data were entered into IBM SPSS25.0 package program and analyzes were made through this program. Personal information about the candidates, inventory averages and factor scores are given by determining the frequency (f) and percentage (%) values. Normal distribution of scores; normal distribution curves, skewness-kurtosis values, normal distribution curves through histograms and Kolmogorov-Smirnov test values used in cases where the group size is greater than 50 were examined and examined. Participants have a high level of satisfaction, Q Sport-14; It has been determined that the general level and sub-dimensions of service quality are at a high level.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4424Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: