Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAl-Khalissi, Lubna
dc.date.accessioned2023-03-27T08:09:12Z
dc.date.available2023-03-27T08:09:12Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4237
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ CANAN TİFTİK Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Sağlık Yönetimi Bilim Dalı Konu: Sağlık Yönetimi = Healtcare Managementen_US
dc.description.abstractCOVID-19 salgın sürecinde hastanelerin performans yönetimi kurumların başarısında oldukça önemlidir. Bu sebeple, yöneticiler kurumlarının performansını artırmak için gayret göstermektedirler. Kurumsal performansa etki eden faktörler arasında personelin örgütsel bağlılığı, iş tatmini, algılanan kurumsal performans düzeyleri bulunmaktadır. Bu tezde ilk olarak bireysel çerçevede, Covid-19 salgın sürecinde kamu-özel hastanelerde çalışanların örgütsel bağlılık ve iş tatmin düzeylerinin, çalışanların algıladıkları kurumsal performans yönetimi düzeylerine göre etkileri incelenmiştir. Kurumsal performans kapsamında hastanelerin kalite, verimlilik ve algılanan kurumsal performans düzeyleri değerlendirilmiştir. Bu bağlamda hastanelerin yatak kapasiteleri, doluluk oranları ve kamu-özel hastane olma durumları kontrol değişkeni olarak analize dahil edilmiştir. Çalışmanın örneklemi iki kamu ve iki özel hastaneden oluşmuştur. Anket yöntemi ile elde edilen veriler SPSS v.25 programında ikili gruplar için Bağımsız Örneklem T Testi, üç ve daha fazla gruplar için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) testleri ile analiz edilmiştir. Araştırmacı tarafından oluşturulan Araştırma Model'ini ve hipotezleri doğrulamak için çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Bu tezin amacı, kurumsal performans değerlendirmelerinde insan kaynakları potansiyeli etkisine odaklanarak; algılanan kurumsal performans yönetiminin örgütsel bağlılık ve iş tatmini üzerindeki etkisini araştırmaktır. Ülkemizde sağlık hizmetlerinde insan kaynağının algılanan kurumsal performans ile örgütsel bağlılık ve personel iş tatmininin üzerindeki etkilerini inceleyen çalışma sayısı oldukça az olup bu kapsamda etkilerin varlığının ve hangi yönde olduğunun araştırılması büyük önem arz etmektedir. Bu çalışma ile literatüre bu alanla ilgili katkı yapılması amaçlanmaktadır.en_US
dc.description.abstractManaging hospital performance during the infectious disease of COVID-19 is critical to the success of the organizations. That is why managers strive to improve the performance of their organizations. Factors affecting organizational performance include an organizational commitment of employees, job satisfaction, and perceived levels of organizational performance. In this thesis, we first analyze the effects of organizational commitment at the employee level and job satisfaction levels in public and private hospitals during the COVID-19 pandemic, and Employees' Perceived Institutional Performance Management levels. Effects tested in individual frames. in the institutional setting; Within the scope of institutional performance, hospitals' quality, efficiency, and perceived level of institutional performance is important. In addition, bed capacity, hospital occupancy rate, and general and private hospitalizations were included in the analysis as control variables. Examples of this study are two public hospitals and two private hospitals. SPSS v.25 analyzed the data using a free sample T-test and one-way analysis of variance (ANOVA) for paired groups of groups of three and above. Multiple regressions were analyzed to validate the research model and the hypotheses developed by the researcher. The purpose of this article is to focus on the impact of human resource capabilities in evaluating company performance. The purpose of this study is to investigate the effect of corporate performance management on perceived organizational commitment and job satisfaction. There are not many studies in our country looking at the impact of human resources management on perceived organizational performance, organizational commitment, and employee satisfaction with work in health services. Therefore, it is not known exactly whether there is an effect or if there is an effect, in what direction it is. With this article, we ask that play part in bridging this gap in the field.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectCovid-19 Salgınıen_US
dc.subjectSağlık Yönetimien_US
dc.subjectÖrgütsel bağlılıken_US
dc.subjectİş tatminien_US
dc.subjectKurumsal Performans Yönetimien_US
dc.subjectCOVID-19 Epidemicen_US
dc.subjectHealth Managementen_US
dc.subjectOrganizational Commitmenten_US
dc.subjectJob Satisfactionen_US
dc.subjectCorporate Performance Managementen_US
dc.titleCovid-19 salgın sürecinde ilgili kamu-özel sektör hastanelerinin performansının değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the performance of relevant public-private sector hospitals in the Covid-19 outbreak processen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess