The effect of perceived equity and percived value on online purchase intention in amazon: A case of Iraqi customers
Özet
Bu Yüksek lisans Tezinin amacı, müşteri sermayesi müşteri yeniden satın alma niyetinin etkisini araştırırken, algılanan değerin ve eşitliğin yeniden satın alma niyetini nasıl etkilediğini göstermektir. Bu çalışmanın organizasyonu şu şekildedir: ilk olarak literatürün bir incelemesi sunulmaktadır. Daha sonra çalışmanın araştırma tekniği sunulur, ardından araştırma bulguları ve yorumlar sunulur. Son olarak bazı önerilerde bulunulacaktır. Bu araştırma özellikle AMAZON online alışveriş mağazasını hedef almaktadır. Anketler Irak'ın Nasiriyah şehrinde (yaklaşık 400 bin nüfuslu) tabakalı tesadüfi örnekleme kullanılarak Iraklı katılımcılara gönderilmiştir. Hedeflere ulaşmak ve araştırmanın doğruluğunu artırmak için tüm katılımcılar birkaç kriteri yerine getirmelidir. Bu nedenle, tüm potansiyel katılımcıların internete erişmesini sağlamak ve böylece hedef katılımcılara ulaşma şansını artırmak için çevrimiçi anket seçilmiştir. Bu tezin sonuçları, çevrimiçi yeniden satın alma niyeti üzerinde algılanan değerin (değer denkliği, marka denkliği ve ilişki denkliği) ve algılanan değerin pozitif ve anlamlı bir etkisinin olduğunu göstermiştir. The goal of this thesis is to show how perceived value and equity affect repurchase intention, while researching the impact of customer equity customer repurchase intention. This research is specifically targeted at the AMAZON online shopping store. Questionnaires have been sent to Iraqi respondents in Nasiriyah city in Iraq (population of about 400 thousand) using stratified random sampling the researcher chose this city because there are no such related studies about this city in the concept of online shopping. Reliability, factor, and linear regression have been used to meet the thesis's aims and increase its accuracy. As a consequence, an online survey was employed to guarantee that all potential respondents had access to the internet, increasing the chances of reaching the intended audience. The findings of this thesis revealed that perceived equity through its three dimensions and perceived value had a positive and substantial influence on online repurchase intention.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4209Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: