Türkiye'de öğrenim gören Türkmenistanlı öğrencilerin üniversite ortamındaki özgüven düzeylerinin incelenmesi
Özet
Araştırmamın amacı Türkiye'ye yüksek öğrenim için gelen Türkmenistanlı öğrencilerin üniversite ortamında özgüven düzeylerini etkileyen temel faktörleri alt problemler başlığı altında ele alınan sorular çerçevesinde analiz ederek, Türkmen öğrencilerin Türkiye'deki öğrenim hayatları boyunca eriştiği özgüven düzeyini anlamaya çalışmaktır. Yapılan ampirik araştırma sonucunda belirlenen verilere dayanarak, farklı ülkelerden esasen Türkmenistan'dan gelen öğrencilerin etnopsikolojik özellikleri ve güven yapıları tespit edilmiş ve tanımlanmıştır, bu da kişilik ve bireysellik ile ilgili sistematik çalışmalara katkıda bulunur. Uyum ve kültürlerarası iletişim için programlar geliştirirken dikkate alınması gereken Türkiye ve yabancı öğrencilerin güven tezahürlerindeki psikolojik özgüllük belirlenmiştir. Yapılan araştırma sonucunda Türkiye'de öğrenim gören Türkmenistanlı öğrencilerin özgüven düzeyleri farklı değişkenlere göre incelendiğinde nüansların olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin yaş, kültür, ebeveynle beraber yaşayıp yaşamama, ailelerin aylık geliri gibi kriterler ele alınmış ve katılımcıların "Benlik Saygıları" yüksek bulunmuştur. The aim of my research is to try to understand the level of self-confidence that Turkmen students have reached during their education in Turkey by analyzing the main factors affecting the self-confidence level of Turkmen students who come to Turkey for higher education in the university environment, within the framework of the questions addressed under the sub-problems title. Based on the data obtained as a result of the empirical research, the ethnopsychological characteristics and trust structures of students from different countries, mainly from Turkmenistan, were identified and defined, which contributes to systematic studies on personality and individuality. The psychological specificity in the manifestations of trust of Turkish and foreign students, which should be taken into account when developing programs for adaptation and intercultural communication, has been determined. As a result of the research, when the self-confidence levels of Turkmenistan students studying in Turkey were examined according to different variables, differences were determined. The students' age, culture, whether they live with the family or not, the monthly income of the families were taken into consideration and the "Self-Esteems" of the participants were found to be high.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4190Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: