Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkman, Selim
dc.date.accessioned2023-03-14T10:11:18Z
dc.date.available2023-03-14T10:11:18Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4145
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. GÜNER EKENCİ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı / Spor Yönetimi Bilim Dalı Konu: Spor = Sportsen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, spor yöneticiliği öğrencilerinin öz liderlik davranışları ile akademik motivasyonları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın amacı doğrultusunda ilişkisel tarama yöntemi ve nedensel karşılaştırma yönteminden yararlanıldı. Veri toplama yöntemi olarak anket tekniğinden yararlanılan çalışmada, gönüllülük esasına dayalı yüz yüze ve online anket toplandı. Araştırmanın evrenini, İstanbul Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Nişantaşı Üniversitesi ve İstanbul Esenyurt Üniversitesi, 1.2.3. ve 4. Sınıf Spor Yöneticiliği bölümü öğrencileri, örneklemi ise 321 gönüllü öğrenci oluşturdu. Katılımcılara, kişisel bilgi formu, akademik motivasyon ölçeği ve kendi kendine liderlik ölçeğinden elde edilen veriler IBM SPSS 25.0 paket programına girilmiş ve analizler bu program aracılığıyla yapılmıştır. Puanların normal dağılım gösterip göstermediğine, normal dağılım eğrileri, çarpıklık-basıklık (skewness-kurtosis) değerleri, histogramlar aracılığı ile bakılmış ve katılımcı sayısının 50'den büyük olduğu durumlarda esas alınan Kolmogorov-Smirnov testi değerleri incelenerek bakılmıştır. Ölçeklerin genelinin ve alt boyutlarının güvenilirlik düzeylerini belirlemek için güvenilirlik analizleri yapılmış ve bunun sonucunda "Chronbach Alfa Katsayısı" elde edilmiştir. Analizler sonucunda verilerin normal dağılım gösterdiğine kanaat getirilmiştir. İstatistiksel analiz olarak Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Bağımsız T-Testi analizi ve Pearson Korelasyon analizlerinden faydalanılmıştır. Sonuç olarak örneklem grubunda olan spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin kendi kendine liderlik düzeylerinin ve akademik motivasyon seviyelerinin orta düzey ve pozitif ilişki olduğu, motivasyonsuzluk alt boyutu ile kendi kendine liderlik seviyelerinin arasında ise zayıf düzey ve negatif ilişki olduğu görülmüştür. Cinsiyet değişkeni ile kendi kendine liderlik düzeyi arasında anlamlı farklılık olmadığı, akademik motivasyon genel skorunda uyarı yaşamaya yönelik içsel motivasyon ve içe yansıyan dışsal motivasyon boyutlarında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Çalışma durumu ve sınıf değişkeni ile uyarı yaşamaya yönelik içsel motivasyon ve içe yansıyan dışsal motivasyon boyutları arasında anlamlı farklılık olduğu gözlemlenmiştir. Yaş değişkeni ile uyarı yaşamaya yönelik içsel motivasyon, belirlenmiş dışsal motivasyon, içe yansıyan dışsal motivasyon ve dışsal motivasyon dış düzenleme boyutları arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Üniversite değişkeni ile belirlenmiş dışsal motivasyon boyutu arasında anlamlı farklılık yoktur. Gelir durumu değişkeni ile kendi kendine liderlik düzeyi arasında anlamlı farklılık olduğu ve bilmeye yönelik içsel motivasyon ile uyarı yaşamaya yönelik içsel motivasyon boyutları ile de anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate the relationship between self-leadership behaviours and academic motivations of sports management students. In accordance with this purpose of the research, the relational screening method and the casual-comparative method were used. In the study ,which used the survey technique as a data collection method , face to face and online surveys were gathered on a voluntary basis.The population of the research , İstanbul University, Marmara University , İstanbul Gelişim University , İstanbul Aydın University , Nişantaşı University and İstanbul Esenyurt University , 1st , 2nd , 3rd , and 4th Grade Sports Management Department students ,and the sample constituted of 321 volunteer students. Personal information form , self-leadership and academic motivation scales were applied to the participants. The data obtained from the personal information form, academic motivation scale and self-leadership scale were entered into the IBM SPSS 25.0 package program and analyzes were made through this program. Whether the scores showed a normal distribution was checked by means of normal distribution curves, skewness-kurtosis values, histograms, and Kolmogorov-Smirnov test values, which were taken as a basis in cases where the number of participants was greater than 50, were examined. Reliability analyzes were performed to determine the reliability levels of the overall scale and its sub-dimensions, and as a result, the "Chronbach Alpha Coefficient" was obtained. As a result of the analysis, it was concluded that the data showed a normal distribution. One-way Analysis of Variance (ANOVA) and Independent T-Test analysis and Pearson Correlation analyzes were used for statistical analysis. It was determined that there wasn't significant difference between the gender variable and the level of self-leadership, and there was a significant difference in the academic motivation general score to experience a stimulation in the dimensions of intrinsic motivation and introverted extrinsic motivation. It has been observed that there is a significant difference between the variables of working status and class, and the dimensions of intrinsic motivation to experience a stimulation and introverted extrinsic motivation.It has been determined that there is a significant difference between the age variable and the intrinsic motivation to experience a stimulation , determined extrinsic motivation, introverted extrinsic motivation and extrinsic motivation external regulation dimensions. There isn't significant difference between the university variable and the determined extrinsic motivation dimension. It has been determined that there is a significant difference between the income status variable and the level of self-leadership and there is also a significant difference in the dimensions of intrinsic motivation to know and intrinsic motivation to experience a stimulation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSpor Yönetimien_US
dc.subjectÖz Liderliken_US
dc.subjectAkademik Motivasyonen_US
dc.subjectSport Managementen_US
dc.subjectSelf-Leardershipen_US
dc.subjectAcademic Motivationen_US
dc.titleSpor yöneticiliği öğrencilerinin öz liderlik davranışları ile akademik motivasyonlarının değerlendirilmesi: İstanbul örneğien_US
dc.title.alternativeEvaluation of self-leadership behaviors and academic motivation of sports management students: The case of İstanbulen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess