Üniversite sınavına hazırlanan bireylerde duygu düzenleme, akıllı telefon bağımlılığı ve kaygı düzeyinin incelenmesi
Özet
Sınav döneminin getirdiği kaygıyla baş etmekte zorlanan ve duygu düzenlemede güçlük yaşayan öğrenciler kendilerini baskı altında hissetmekte ve çeşitli psikopatolojiler geliştirmektedirler. Aynı zamanda akıllı telefonlarındaki uygulamalar aracılığıyla yaşadıkları kaygılı ve stres verici koşullardan uzaklaşmak için akıllı telefonlarına daha fazla bağımlı hale gelmektedirler. Duygularını kendi kendine düzenlemekte zorlanan öğrencilerin kaygı düzeyleri ve bağımlılık düzeylerinin anlamlı ilişki içinde olacağı düşünülmektedir. Araştırmada nicel yöntemlerden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu lise son sınıf ve liseden bir önceki yıl mezun olan toplam 223 üniversiteye hazırlık öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak "Sosyodemografik Veri Formu", "Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği", "Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği" ve "Sınav Kaygısı Ölçeği" kullanılmıştır. İstatistiksel analizler SPSS 22 programıyla yapılmıştır. Değişkenlere ait gruplar arası karşılaştırmalarda Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Farkın hangi gruplardan kaynaklandığını tespit etmek için posthoc Bonferroni düzeltmeli Mann Whitney U testi kullanılmıştır. İlişkilerin tespit edilebilmesi için Spearman korelasyon testi kullanılmıştır. Araştırmada kadınlar 159 (%71,30), erkekler 64 (%28) kişidir. Katılımcıların yaş ortalaması 17,78 ± 0,93'tür Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği puanları ile Duygu Düzenleme Ölçeği puanları arasında düşük düzey pozitif ilişki olduğu; Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği ile Sınav Kaygısı Ölçeği arasında düşük düzey pozitif ilişki olduğu; Duygu Düzenleme Ölçeği puanları ile Sınav Kaygısı Ölçeği puanları arasında ise orta düzey pozitif ilişki tespit edilmiştir. Students who struggle to cope with the anxiety brought by the exam period and have difficulty regulating their emotions feel themselves under pressure and develop various psychopathologies. At the same time, they become more dependent on their smartphones to escape the anxious and stressful conditions they experience through the applications on their smartphones. It is thought that the anxiety levels and addiction levels of students who have difficulty in self-regulating their emotions will have a significant relationship. The relational screening model, one of the quantitative methods, was used in the research. The sample group of the study consists of a total of 223 university preparatory students who graduated from high school the last year and who graduated from high school the previous year. "Sociodemographic Data Form", "Smartphone Addiction Scale", "Emotional Dysregulation Scale" and "Exam Anxiety Scale" were used as data collection tools in the study. Statistical analyzes were made with SPSS 22 program. Mann Whitney U and Kruskal Wallis tests were used for intergroup comparisons of variables. Mann Whitney U test with posthoc Bonferroni correction was used to determine which groups caused the difference. Spearman correlation test was used to determine the relationships. In the study, women were 159 (71.30%) and men were 64 (28%). The mean age of the participants was 17.78 ± 0.93. There was a low level of positive correlation between the Smartphone Addiction Scale scores and the Emotion Regulation Scale scores; It was found that there was a low level of positive correlation between the Smartphone Addiction Scale and the Test Anxiety Scale; A moderate positive correlation was found between Emotion Regulation Scale scores and Exam Anxiety Scale scores.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4144Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: