Spor yöneticilerinin algılanan yönetim davranışları ile iş doyumu arasındaki ilişki
Özet
Yapılan çalışmada spor yöneticilerinin algılanan yönetim davranışları ile iş doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu bağlamda çalışanların çalıştıkları kurumlardaki yöneticilerin davranışlarına bağlı olarak iş doyumu düzeylerinin çeşitli değişkenlere cinsiyet, yaş, eğitim durumu, mesleki tecrübe, maddi durum, yönetici ile birlikte çalışma süresi, yöneticinin eğitim durumu gibi durumlardan ortaya çıkacak sonuçların açıklanması amaçlanmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli ve nedensel karşılaştırma yönteminden faydalanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul İlinde kamu adına spor hizmeti veren işletmeler örneklemini ise, bu işletmelerde çalışan 156'sı kadın 480'i erkek olmak üzere toplam (n=636) gönüllü bireyden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında, veri toplama aracı olarak Kişisel bilgi formu, Yöneticilerin Yönetim Davranışları Ölçeği" ve "Minnesota İş Doyumu Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde SPSS 25.0 programından yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde; katılımcıların demografik özelikleri ile ilgili frekans analizleri yapılarak, yüzdesel değerler ile açıklanmıştır. Ölçeklerin alt boyutlarının normal dağılım gösterip göstermediğini test etmek amacı ile Kolmogrov-Smirnov testi yapılmıştır. Analizler sonucunda normal dağılım olduğu görülmektedir ve demografik değişkenler içerisinde ikili gruplara göre mevcut değişkenlerin karşılaştırılmasında Independent Sample T Test, ikiden fazla gruba göre karşılaştırmada One Way ANOVA testi uygulanmıştır. Çalışmamızda Spor yöneticilerinin yönetim tarzları ile çalışanların iş doyumu arasındaki ilişkiyi ölçmek amacı ile Pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Katılımcıların cinsiyet, yaş, eğitim durumu, aynı kurumda çalışma süresi, aynı yöneticiyle çalışma süresi, yöneticinin eğitim durumu değişkenlerine göre yönetici davranışları arasında demokrat yönetici davranışı alt boyutunda ileri düzeyde anlamlı ilişkiler tespit edilirken. Otokrat yönetici ve ilgisiz yönetici davranışı alt boyutunda bir ilişki tespit edilememiştir. Sonuç olarak; algılanan yönetici davranışları ve alt boyutları ile iş doyumu ve alt boyutları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Yönetici davranışlarının çalışanların iş doyumlarını olumlu ve olumsuz yönde etkilediği, demokrat yönetici davranışının çalışanların iş doyumları üzerinde etkili olduğu söylenebilir. This study aimed to investigate the relationship between perceived management behaviours of sports managers and job satisfaction levels of their employees, and to analyze and express the relationship between the job satisfaction levels of employees and the behaviour of their managers with some variables (sex, age, educational status, professional experience, financial status, duration of working with the same manager, and educational status of the manager). To this end, relational screening model and causal comparison methods were used as qualitative research methods. A total of 636 volunteers (n=636) consisting of 156 female and 480 male volunteers working in providing sports services for public in İstanbul province were included in the study. "Personal information form, Management Behaviour Scale and "Minnesota Job Satisfaction Scale" were used for data collection within the scope of the study. SPSS 25.0 software was used for the analysis of data obtained in the research. Frequency analysis demographic characteristics of participants was carried out for resolution of the data set, and the results were expressed in percentages. Kolmogrov-Smirnov test was carried out to test normal distribution of subsets of scales. A normal distribution was found in the analysis. Independent Sample T Test was used for comparison of the current variables for pairs of groups within demographic variables, and One Way ANOVE test was used for comparison of more than two groups. Pearson correlation analysis was carried out to measure the correlation between management styles of sports managers and job satisfaction of employees in our study. Highly significant relations were found in democratic manager behaviour subset among the manager behaviours according to the variables of sex, age, educational status, duration of working in the same business, duration of working with the same manager of participants and educational status of managers. On the other hand, no relation was found in the authoritarian and indifferent manager behaviour subsets. As a conclusion; significant relations were found between perceived manager behaviours and its subsets and job satisfaction and its subsets. It can be inferred that behaviours of managers affect job satisfaction of employees positively or negatively, and democratic manager behaviour is effective for job satisfaction of employees.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4125Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: