Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKeleş, Nursena
dc.date.accessioned2023-02-02T09:52:43Z
dc.date.available2023-02-02T09:52:43Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3816
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ YÜCEL YILMAZ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractAraştırma, "gecikmiş dil ve konuşma bozukluğu" tanısı almış çocukların anne ve babalarının öz yeterlilik düzeylerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında ebeveynlerin öz yeterlilik algılarının ve algılanan sosyal destek düzeylerinin, sosyoekonomik düzey, yaş, çocuk sayısı ve eğitim düzeyi değişkenleri bakımından anlamlı düzeyde farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir. Araştırmanın katılımcı grubu "konuşma bozukluğu" tanısı almış çocukların anne ve babalarından oluşmaktadır. Araştırmaya, 189'u (%47.8) kadın ve 206'sı (%52.2) erkek olmak üzere toplam 395 ebeveyn katılım göstermiştir. Araştırma kapsamında, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ebeveynlerin demografik bilgilerini elde etmek için "Kişisel Bilgi Formu"ndan yararlanılmıştır. Bununla birlikte "Ebeveyn Öz-Yeterliliği Ölçeği" ve "Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği" kullanılmıştır. Ebeveynlerin ebeveyn öz yeterliliği düzeyleri ile algılanan sosyal destek düzeyleri arasında olan ilişkinin değerlendirmek için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Gerçekleştirilen analizde ebeveynlerin öz yeterlilik algısı ile algılanan sosyal destek (r=.65; p<.01), aile kaynaklı sosyal destek (r=.59; p<.01), arkadaş kaynaklı sosyal destek (r=.48; p<.01) ve özel biri kaynaklı sosyal destek (r=.59; p<.01) puanları arasında orta düzeyde ve pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis research was carried out to examine the self-efficacy levels of the parents of children diagnosed with delayed speech and language disorders. Within the scope of the research, it was also examined whether the self-efficacy perceptions of the parents and the perceived social support levels differed significantly in terms of socioeconomic level, age, number of children and education level variables. The participant group of the study consists of the parents of children diagnosed with "speech disorder". A total of 395 parents, 189 (47.8%) female and 206 (52.2%) male, participated in the study. The research was carried out with the relational scanning model, one of the general scanning models. "Personal Information Form" was used as a data collection tool to reach the demographic information of the parents. In addition, "Parental Self-Efficacy Scale" and "Multidimensional Scale of Perceived Social Support" were used. Pearson Product-Moment Correlation analysis was conducted to examine the relationship between parents' parental self-efficacy levels and perceived social support levels. As a result of the analysis, parents' self-efficacy perceptions and perceived social support (r=.65; p<.01), family-based social support (r=.59; p<.01), friend-based social support (r=.48; p<.01) .01) and social support from a special person (r=.59; p<.01) scores were found to be moderately and positively significant.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÖz Yeterliliken_US
dc.subjectSosyal Desteken_US
dc.subjectEbeveynen_US
dc.subjectKonuşma Bozukluğuen_US
dc.subjectSelf-Efficacyen_US
dc.subjectSocial Supporten_US
dc.subjectParenten_US
dc.subjectSpeech Disorderen_US
dc.titleKonuşma bozukluğu tanısı ile özel eğitim alan 2 ila 6 yaş çocuklarının anne ve babalarının öz yeterlilik düzeyleri ile algılanan sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between the social support levels of mothers and fathers of 2 to 6 years of age with the diagnosi̇s of speech disorder with the diagnosis of 2 to 6 years of ageen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess